• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adria

Olle Ljung

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
3186
Medlemskap
2025
Vi har funderat på mänga olika bilar, men nu lutar det åt en Adria 707 SL.
Jag är tacksam för synpunkter från er som vet.
Det som vi har fastnat för är: långbäddar, vinkelkök, garage, mycket skåp och lådor i köket.
Det enda jag hakar upp mig på är svårigheten att snurra förarstolen, men det bör kunna ordnas.

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Adria

Det enda jag kan bidra med är väll att Adria säljs på många platser i Sverige
vilket innebär kortare väg till serviceverkstaden.

Gurra

F

F.d. 1649

Guest

Olle Ljung;

Hej.För det första ta den största motorn som finns,se till att rambalkarna under bilen är galvaniserade,på min Adratik 670 SP var de tvärgående fyrkantbalkarna målade,på under ett år hade färgen lossnat och var rostiga,annars en bra bil.(Husbilarna heter Adratik och husvagnarna Adria)
MVH Jan-E

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vi har en Adriatik 660 SL -08. Jag är förvånad över hur bra den är med tanke på priset.

När vi köpte fanns inte 707 SL. Lite synd eftersom vi gärna hade tagit en med högt placerat kylskåp och vinkelkök. När vi väl såg denna modell på mässan i Düsseldorf blev vi lite besvikna på att det inte var separat dusch. Med tanke på det så hade det nog blivit en 606 SL idag också.

Att vända förarstolen är inga problem. Sänk ratten, kör fram stolen, lossa spärren och sväng runt.

F

F.d. 25057

Guest

Hej vi har en Adriatik Izola 687 SP - 07a med 2.5L motor 147 HK ,vi har bara kört ca.700mil men vi är helnöjda med allt, den fungerar perfekt, motorn har otroligt bra vrid, den drar ca 0,9L när jag ligger på 110km. Jag kan säkert köra 130/140 om jag vill, den har all utr. jag behöver, du får en mkt. bra bil med utr. för ett bra pris.

Jan-E. vilken årsmodel har du ?

Guy

F

F.d. 1649

Guest

Guy o Rosita;

Hej. Jag hade en -03 byggd på Mercedes med 156 hk,den var otroligt pigg och annars bra utom den rostiga ramen,det är säkert bättre på nyare bilar.Gamla ägaren ringde när han hade haft den ett år (2000 mil) jag trodde att han aldrig skulle sluta skryta på bilen,så nöjd var han.
MVH Jan-E:wub:

F

F.d. 29865

Guest

Olle Ljung;

Hej.För det första ta den största motorn som finns,se till att rambalkarna under bilen är galvaniserade,på min Adratik 670 SP var de tvärgående fyrkantbalkarna målade,på under ett år hade färgen lossnat och var rostiga,annars en bra bil.(Husbilarna heter Adratik och husvagnarna Adria)
MVH Jan-E

Märkligt, vår bil heter INTE Adriatik. Den heter ADRIA och modellen S680ST av årsmodell 2009.
Det var väl tonnstigt.
:twitcy:

D

Deleted member 11118

Guest

Vi har en Adriatik 660 SL -08. Jag är förvånad över hur bra den är med tanke på priset.

När vi köpte fanns inte 707 SL. Lite synd eftersom vi gärna hade tagit en med högt placerat kylskåp och vinkelköp. När vi väl såg denna modell på mässan i Düsseldorf blev vi lite besvikna på att det inte var separat dusch. Med tanke på det så hade det nog blivit en 606 SL idag också.

Att vända förarstolen är inga problem. Sänk ratten, kör fram stolen, lossa spärren och sväng runt.

I min Adria Matrix Suprem som är byggd på Renault är det problem att svänga förare stolen. Men annars är vi helt nöjda med våran.

Till Olle L vi är supernöjda med vår bil, trots det lilla problemet med stolarna

Senast redigerad av en moderator:

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Jag står utanför med öppen dörr (om det inte regnar) och vänder stolen. Går fort och lätt efter 7:års träning.
bosse b

F

F.d. 50069

Guest

Bosse! Du vet hur du skall njuta du:D
Lagom greppbara föremål på bordet i bästa temp!

Ha det bra

F

F.d. 18796

Guest

Hej har blivit ägare till en Adria 650 sp 2005 men saknar en svensk instruktionsbok är det någon som vet hur man få tag i en sådan

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Det bör väl Adria center i öggestorp kunna fixa fram en sådan , kan inte dom så fins Adria caravan i tenhult, så det skall väl inte vara ngra större problem, Hoppas du lyckas på något av dom,

mvh Bertil

Toppen