• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adria Vision

F

F.d. 50247

Guest
Tjoho
Vi bytte precis husbil till en Adria Vision -10 vilket vi gjorde på Husbilslandet..
Vilket omhändertagande och service vi har fått där,helt otroligt för att vara Sverige idag..
Kan verkligen rekommendera dem :).
På tal om det,är det någon med likadan bil som kan ge lite egna tips,råd och efarenheter av denna husbil..

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Adria Vision

Husbilslandet är säkert inte ensamma om den servicen även omdom bor i sverige.

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

Hej! Vi har en Adria Vision 1707 SL 2009. Vi är mycket nöjda med den! Lite småförbättringar är gjorda när det gäller Tv och stereon, annars så har vi bara tutat och kört. Upplever den ej som törstig. Vi har trimmbox installerat vilket gjorde att den växlar "bättre" .... Upplever jag i alla fall.:) bilen fungerar bra för familjen! Lycka till!!!! Vilka förbättringar planerar ni...?
Hälsningar Greger i Örebro

F

F.d. 25116

Guest

Ja vi har en likadan,vår är med långbäddar, Renualtmotor på 146hk, Alkochassi med dubbelgolv, vi är jättenöjda, köpte den beg. i okt-2010 den hade gått 700mil.
Det man skall se upp med är inluften till värmepaketet ( plastslangen under motorhuven) det är där rena E4.an för råttorna att ta sig in vilket dom gjorde hos oss innan jag nätade infarten, samma problem finns även där uppvärmningen av gråvattentanken kommer i form av varmluft från Truman, det är fullkommligt fritt tillträde för de små liven då röret som blåser värme på tanken är helt öppen in i de värmekanaler som förser husbilen med varmluft.
Jag kapade röret jäms med golvet, monterade en plåt som "guckades" innan fastskruvning, detta gjorde att vi ökade värmen till bilen med ca 25%, ingen värme går förlorad till en tank när vi ändå bara kör på sommarhalvåret.
Ett tips, kolla upp dessa 2 grejer, det lönar sig.
Ps. Motorn går förträffligt, den drog på vår senaste långresa som var 332 mil 328,6 liter ett snitt på 0,99/mil. bilen har nu gått 3650mil.
Du får gärna ringa eller på annat sätt höra av Dig. min avatar är mauritz.
Hälsningar Keijo Andersson :yes:

F

F.d. 25100

Guest

Hej! Vi har en Adria Vision 1707 SL 2009. Vi är mycket nöjda med den! Lite småförbättringar är gjorda när det gäller Tv och stereon, annars så har vi bara tutat och kört. Upplever den ej som törstig. Vi har trimmbox installerat vilket gjorde att den växlar "bättre" .... Upplever jag i alla fall.:) bilen fungerar bra för familjen! Lycka till!!!! Vilka förbättringar planerar ni...?
Hälsningar Greger i Örebro

Vet inte ännu har bara haft den över helgen. Men den är fullproppad med finesser :)

F

F.d. 25100

Guest

Ja vi har en likadan,vår är med långbäddar, Renualtmotor på 146hk, Alkochassi med dubbelgolv, vi är jättenöjda, köpte den beg. i okt-2010 den hade gått 700mil.
Det man skall se upp med är inluften till värmepaketet ( plastslangen under motorhuven) det är där rena E4.an för råttorna att ta sig in vilket dom gjorde hos oss innan jag nätade infarten, samma problem finns även där uppvärmningen av gråvattentanken kommer i form av varmluft från Truman, det är fullkommligt fritt tillträde för de små liven då röret som blåser värme på tanken är helt öppen in i de värmekanaler som förser husbilen med varmluft.
Jag kapade röret jäms med golvet, monterade en plåt som "guckades" innan fastskruvning, detta gjorde att vi ökade värmen till bilen med ca 25%, ingen värme går förlorad till en tank när vi ändå bara kör på sommarhalvåret.
Ett tips, kolla upp dessa 2 grejer, det lönar sig.
Ps. Motorn går förträffligt, den drog på vår senaste långresa som var 332 mil 328,6 liter ett snitt på 0,99/mil. bilen har nu gått 3650mil.
Du får gärna ringa eller på annat sätt höra av Dig. min avatar är mauritz.
Hälsningar Keijo Andersson :yes:

Tack för upplysningen. Har bara haft den i 4 dar, så det är mycket att prova ut. På våran bil har vi haft en musskrämma som står och piper under bilen. Och det har fungerat bra:)

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

Jag har ej använt den på vintern så jag är också lite nyfiken hur den "beter sig" på vintern när det gäller värme, vatten, köregenskaper etc. Någon med erfarenhet?

linander

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
19849
Medlemskap
2025

Hej,
har precis köpt en Vision 707 sg -09. Verkar bra, men jag saknar instruktionsböckerna. Har du dem? /L-Å

linander

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
19849
Medlemskap
2025

Allt lugnt. Hämtade bilen i fredags, och all dokumentation finns med. Hängde i Dalarna över helgen, provade ut det mesta och är så här långt jättenöjd.
Nån som har vintererfarenhet av denna modell?

F

F.d. 55324

Guest

Ingen vinter/kulde problem. Kjør året rundt, dobbelt gulv, Webasto og el.varmekabler i gulv.
Tips, steng utblås ved gulv på høyre side, da får man mer varme på frontrute, slipper is og dugg.

Toppen