• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adria twin

F

F.d. 27784

Guest
Hej! Vi funderar på att skaffa husbil och har tittat på en adria twin begagnad. Vi är två vuxna och två mindre hundar. Vad tror ni? Hiss elller diss? Det är vår första husbil så gärna massor med råd!
Tack på förhand!

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Adria twin

Det går inte stt svara på, vi har alla olika krav och behov. Jag har själv en plåtis och skulle klara att ha två mindre hundar med i bilen. Att tänka på är att hundarna måste vara bältade om de inte åker i en bur. Att få plats med en hundbur i en plåtis bedömer jag svårt.

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025

Vi hade vår hund i sele i soffan under färd, mellanstor. Var lös i bilen nattetid. Adria twin spt -12 . Skulle nog gå att ha hundbur under sängen om man öppnar mellanväggen. Inga problem i alla fall. Haft både mellanpudel och blandras och de har älskat att åka med. Alla får plats!
Med vänlig hälsning, Conny J

F

F.d. 53814

Guest

Vi har en Twin SL, alltså långbäddar.
Vi är två normalstora vuxna med två hundar, en Aussie och en BC, ca 20kg styck.
Vi trivs bra med bilen, men är sällan ute mer än någon vecka eller två.
Vi har en Artfex dubbelbur längsbak i bilen, då kan vi precis öppna främre luckorna så att hundarna har tillgång till buren inifrån bilen när vi står stilla.
Vi har använt selar också kopplade med förlängning i bältena vid bordet och det går också bra, men bur är säkrare.
Buren hålls på plats med band i sängstrukturen och skall kompletteras med förskruvning i golvet bara för att hindra den från att nöta mot något.
Nu har jag lagt rörisolering emellan.

Toppen