Har sedan beställningen Okt 2015 bara haft problem.Det började med att bilen
skulle lev.slutet av Mars 2016,den kom inte på utsatt datum,leveransförsening?
Efter många om o men fick se att det stod en bil Stockholm,en utställningsbil,
som inte hade den utrustningen som vi beställt.Därmed blev bilen ytterligare
dyrare med 50 tkr.Vi kände oss tvungna att att ta den bilen om vi skulle få någon bil till MIDSOMMAR.Efter att vi nu har haft denna bil i lite drygt 1 år, luftar vi våra sinnen.Jag kommer här att räkna upp de problem vi kommer ihåg !
1) Saknade kablage mellan ratt o multimedia.
2) Gpsen var ej inställd på svenska
3) Fönstret på passagerarsidan gick så tungt att min fru ej orkade skjuta upp det.
4) När vi skulle duscha rann vattnet ut på golvet,listen på dörren var defekt.
5) ACen började att blinka och låta då den gått några timmar samt rinna vatten ifrån den.
6)Passagerarstolen gick väldigt tungt att fram o bak ,den smordes men gick lika tungt ändå,det skull bli bättre efter ett tag?
7) Efter ett tag gick hela mekanismen sönder på stolen.
8) Efter ytterligare dagar gick även förarstolens mekanism sönder
9) Lådor sm ska vara självstängande fung.ej.
10)Oljud från plastdetaljer (störande)
11)Motorhuven är mattsvart och går ej att få snygg,nästa modell är lackad i samma färg som bilen
Vi lämnade in bilen till verkstad för att de skulle åtgärda alla fel som vi påpekat,detta gjorde vi OKT.2016.Då var bilen åtgärdad för vintern (tömd på vatten enligt alla konstens regler(vi använde t.om ballong för att tömma kranar).Alla fel skulle vara åtgärdade när vi hämtade bilen i mitten på Mars 2017.Vi skulle enligt vår plan åka första resan till påsk,tyvärr blev det ej så ,istället blev det sjukhusbesök.Vi skulle sedan åka iväg mitten av Maj.
Döm om vår förvåning när det började läcka i kökskranen,det åtgärdades provisoriskt så vi skulle kunna åka,som tur var provade vi också kranen i toan,samma sak där åter till verkstan,vi trodde nu att felen skulle vara åtgärdade,men så var inte fallet.
1)Duschen läcker fortfarande
2)Sidofönstret går fortfarande tungt
3)Lådorna fung.fortfarande inte
4)Skyttshöljret över kablaget mellan bodelsdörr o bodel trasig,kablar som går i skyddshöljet borde enligt Mig vara mångtrådiga intr fåtrådiga vilket det är nu
5)Passagerarstolen går fortfarande väldigt tungt
6)Kranarna ska bytas
Kanske har jag glömt något.
Är det någon mer i Husbilsklubben som varit utsatt för något dyligt
skulle lev.slutet av Mars 2016,den kom inte på utsatt datum,leveransförsening?
Efter många om o men fick se att det stod en bil Stockholm,en utställningsbil,
som inte hade den utrustningen som vi beställt.Därmed blev bilen ytterligare
dyrare med 50 tkr.Vi kände oss tvungna att att ta den bilen om vi skulle få någon bil till MIDSOMMAR.Efter att vi nu har haft denna bil i lite drygt 1 år, luftar vi våra sinnen.Jag kommer här att räkna upp de problem vi kommer ihåg !
1) Saknade kablage mellan ratt o multimedia.
2) Gpsen var ej inställd på svenska
3) Fönstret på passagerarsidan gick så tungt att min fru ej orkade skjuta upp det.
4) När vi skulle duscha rann vattnet ut på golvet,listen på dörren var defekt.
5) ACen började att blinka och låta då den gått några timmar samt rinna vatten ifrån den.
6)Passagerarstolen gick väldigt tungt att fram o bak ,den smordes men gick lika tungt ändå,det skull bli bättre efter ett tag?
7) Efter ett tag gick hela mekanismen sönder på stolen.
8) Efter ytterligare dagar gick även förarstolens mekanism sönder
9) Lådor sm ska vara självstängande fung.ej.
10)Oljud från plastdetaljer (störande)
11)Motorhuven är mattsvart och går ej att få snygg,nästa modell är lackad i samma färg som bilen
Vi lämnade in bilen till verkstad för att de skulle åtgärda alla fel som vi påpekat,detta gjorde vi OKT.2016.Då var bilen åtgärdad för vintern (tömd på vatten enligt alla konstens regler(vi använde t.om ballong för att tömma kranar).Alla fel skulle vara åtgärdade när vi hämtade bilen i mitten på Mars 2017.Vi skulle enligt vår plan åka första resan till påsk,tyvärr blev det ej så ,istället blev det sjukhusbesök.Vi skulle sedan åka iväg mitten av Maj.
Döm om vår förvåning när det började läcka i kökskranen,det åtgärdades provisoriskt så vi skulle kunna åka,som tur var provade vi också kranen i toan,samma sak där åter till verkstan,vi trodde nu att felen skulle vara åtgärdade,men så var inte fallet.
1)Duschen läcker fortfarande
2)Sidofönstret går fortfarande tungt
3)Lådorna fung.fortfarande inte
4)Skyttshöljret över kablaget mellan bodelsdörr o bodel trasig,kablar som går i skyddshöljet borde enligt Mig vara mångtrådiga intr fåtrådiga vilket det är nu
5)Passagerarstolen går fortfarande väldigt tungt
6)Kranarna ska bytas
Kanske har jag glömt något.
Är det någon mer i Husbilsklubben som varit utsatt för något dyligt