• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adria matrix 687 slt

F

F.d. 53586

Guest
Funderar på att byta husbil till Adria matrix 687 renault master 150hk
Någon med erfarenhet, ris och ros?

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Adria matrix 687 slt

Vi har en Renault master från 2005. Den, och en del andra årgångar däromkring, har problem med spindelleder. Det fanns en utökad garanti, som gällde några år.
När vår bil fick problem med ena spindeln häromåret var den garantin slut, så vi fick betala själv. Men det var ingen stor sak, knappt 2000 spänn på Bilia i Kristianstad.

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Adria matrix 687 slt

En fördel med Renault är att deras servicenät fungerar mycket bättre än Fiats.
Kunnig och erfaren personal på märket.(i Sverige )
Det är en tyst och behaglig bil att åka och köra .Jag sträckkörde hem från croatien utan träsmak .Man kan lätt marcha 120 - 130 Km/h om man vill det .
Nackdel man kan inte sitta i stolarna och snurra dem det tar i över allt .
Någon har löst detta genom att plocka bort armstöden.Jag har löst det genom att skifta plats på snurren och skenorna .Man kommer närmre bordet och allt blir bättre ,det funkar som det ska.
Vår är en 165 Hk manuell låda .Vet inte hur stor skillnad det är på den och 150 Hk .Dom påstår att 165 an är snålare men det tvivlar jag på .Möjligtvis i ett labb men inte i verkligheten .
Lite halvslarvigt ihopskruvad bodel .Man får kolla igenom hela bilen och spänna lite här och där men verkar vara bra annars det återstår och se om några år.En annan grej som stör mig som fan ,det finns inte komfort blinkers och går inte att "eftermontera "

Toppen