• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adria Coral s670 slt

F

F.d. 53127

Guest
Hej alla HB ägare.. är det nån som har erfarenhet av en nyare modell av adria C S670 slt ? Vore trevligt om nån har några erfarenheter eller synpunkter på denna modell av HB och vad kan vara viktigt att kolla av före köp ?
trevlig helg på er alla ...snart börjar det...med HB åkandet... :twitcy:

nolbacka

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
7937
Medlemskap
2025
Sv: Adria Coral s670 slt

Hej, våren 2011 köpte vi vår första husbil en Adria Coral 670 slt. Vi upplevde bilen som prisvärd och det enda som krånglade var de dåliga låsen till bagageutrymmena. Vi hade bilen i 2 år och körde 4000 mil. Tänk på att bagageutrymmena är små så köp inte stolar med för höga ryggstöd för då får ni ställa dem i duschen det fick vi göra. Våran bil var en 3,5 tonnare så lastvikten var inte så hög, men vi körde Portugal - Spanien och hade med 2 st. cyklar och sparsamt med packning så vi klarade vikten // Eive o Ewabritt.

F

F.d. 53127

Guest

Hej, tack för dina synpunkter, har en ny bil på g... , har valt vatten buren värme, men tycker det ser märkligt ut med en rostfri värmedistributionen diagonalt på golv vid bordet??? Har du sett en sådan lösning tidigare?
Det ser inte trevligt ut, har en idé om att häva köpet...det förstör hela intrycket för bilen... Vet du det är en standard lösning på adria bilar. Tack
Ska begära byte av låsen ...för tom försäljaren hade problem att få upp dessa.?

nolbacka

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
7937
Medlemskap
2025

Hej igen, eftersom vi hade luftvärme så känner jag inte till hur Adria har löst detta med vattenburen värme. Kan vara en senare konstruktion på nyare bilar //

Mvh Eive

Steffe65

FD HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
9615
Medlemskap
2021

Vi har en sån 2011. Och är helnöjda, på tal om stolarna så kapade jag benen ca 4-5cm, sen gick dom in i lastluckan under sängen. Och det märks inte när man sitter i dom! Helt perfekt planlösning enligt mig!

F

F.d. 55456

Guest

Häv inte köpet pga. att bilen har vattenburen värme den är att föredra framför den luftburna, har själv nu en 670SLB med luftburen värme och har haft båda typerna typerna av uppvärmnig i våra bilar. Den luftburna är snabbare att få upp tempen på men den är som regel otillräcklig när det blir lite kallt.
Så slutsatsen är att Aldes vattenburna uppvärmning är överlägsen Trumas luftvärme.
MVH Bjarne
:mh4:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

"Som regel otillräcklig när det är lite kallt"? Vad är lite kallt för dej? :wideeyed:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Där fins Adria med godkänd installation av Alde värme på senare modeller.

Toppen