• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adria Coral 2007:a

Misse

HBK Medlem
Kommun
Skara
HBK-Nr
8751
Medlemskap
2024
Hej.
Har haft husvagn några år men kanske nu mot 70 är det bekvämare m husbil?
Någon som vet något om Adria Coral 650 sp? Är tydligen en Fiat 2.3 130 hk. Läste någon kommemtar, någonstans, att Fiat var mycket strul med. Vad bör man tänka på vid köp. Vi är inga vinterkampare el utlandsåkare men har barn o barnbarn på långt håll o så orienterar vi när tillfälle ges. Hund i bil = bur. Hund i husbil = ?
Tacksam för all info.//Solweig

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025
Sv: Adria Coral 2007:a

Vi har en sådan och är nöjda med den. Även hunden :)
-07 var första årsmodellen med nya X250 chassiet och Fiat hade missat en del saker som att det t ex rann in vatten genom vindrutelisten som dränkte motorn.
Kolla att det är åtgärdat. Man ser det om det sitter en kåpa monterad som döljer spridarna. Sen är det några kampanjer som ska fixas om det inte är gjort. Det gör en auktoriserad Fiat verkstad utan kostnad.

Det är nog också dags att byta kamremmen så se till att det är gjort vid ett ev köp. Kostar mellan 5-6000 annars.

Vi har kört 5500 mil med vår utan problem så att säga att Fiat strular stämmer nog inte alltid. 80% av alla husbilar byggs visst på Fiat chassie så med så stor volym blir det ju fler som drabbas av ev fel.

F

F.d. 2591

Guest

Hej ett gott råd, se till att det sitter en Merca motor och absolut ingen framljulsdrift på en husbil, alltså min uppfattning, och delar den säkert med många andra.
Stig B.

Misse

HBK Medlem
Kommun
Skara
HBK-Nr
8751
Medlemskap
2024

Tack. Vi kollar. Kampanjer som Du nämner... hittar jag den på Fiats hemsida?

Misse

HBK Medlem
Kommun
Skara
HBK-Nr
8751
Medlemskap
2024

Tack Siw o Sigge.
Gillar framhjulsdrift på bil. Måste försöka förstå varför det inte är bra här.

F

F.d. 50097

Guest

Vi har en Adria Coral 660 sp och är väldigt nöjda med den! De flesta husbilar har ju Fiat chassi, så det går nog inte att generalisera och säga att det brukar vara problem med Fiat. Det enda vi egentligen tycker varit lite knepigt är att man inte kan lasta alltför mycket, men det verkar vara ett ganska vanligt problem.

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

F

F.d. 29964

Guest

Vi har nyligen köpt en sådan och varit ute på 2 långturer nu och vi är jättenöjda med den går som en klocka skön att åka i och sängen är jätteskön att sova i så vi är helnöjda med denna husbil

Toppen