F
F.d. 18017
Guest
Vi har nu sollat i djungeln av tillverkare och modeller och står med två kandidater kvar att välja på.
Adria Compact SL med 2.1m bredd eller Adria Sport 572 SL med 2.3m bredd.
I stort verkar dessa bilar vara identiska sånär som på möjliga tillval och lite vad som ingår som standard.
Vi besökte idag en handlare som har dessa båda i lager av modellår 2011.
Vi bad om offert på dem samt på 2012 med allt det där som jag tycker jag vill ha.
Men en del frågetecken kvarstår och säljaren kändes mest som att han sålde utifrån vad han hade och kanske inte alltid utifrån vad han hade sagt om han inte redan stod med en färdigbyggd bil.
Några funderingar jag skulle vilja ha hjälp med från alla er som besitter sammantaget över 1000år av erfarenheter.
1) Ni som har ovan nämnda modeller hur upplever ni dem och vad är det för brister?
2) ESP på husbilar, jag har esp på personbilen och den jobbar frekvent när det regnar. hur upplever ni att ESP funkar på husbilar och är det värt extra pengarna?
(2011 bilarna jag tittat på har inte esp.)
3) 2011 har euro 4 2012 har euro5 med en helt ny motor enligt fiat, 2011 som finns har 130hp medans om jag köper en ny så blir det en 2.3 150hp. Gör det skillnad?
4)aircondition i bildelen manuell eller auto som är lite dyrare, gör det skillnad?
5) *ny fråga* Om man inte har inbytesbil hur mycke rabatt har ni lyckats få på bilen?
En försäljare i kabe montern sa att det kunde röra sig om 70 000kr om man inte har inbyte men hur mycke lägre pris har ni fått mot listpriset?
I slutänden blir det väl att jag får tumma lite på vad jag kan köpa då det ska betalas också men skulle värdesätta era tankar om.
Adria Compact SL med 2.1m bredd eller Adria Sport 572 SL med 2.3m bredd.
I stort verkar dessa bilar vara identiska sånär som på möjliga tillval och lite vad som ingår som standard.
Vi besökte idag en handlare som har dessa båda i lager av modellår 2011.
Vi bad om offert på dem samt på 2012 med allt det där som jag tycker jag vill ha.
Men en del frågetecken kvarstår och säljaren kändes mest som att han sålde utifrån vad han hade och kanske inte alltid utifrån vad han hade sagt om han inte redan stod med en färdigbyggd bil.
Några funderingar jag skulle vilja ha hjälp med från alla er som besitter sammantaget över 1000år av erfarenheter.
1) Ni som har ovan nämnda modeller hur upplever ni dem och vad är det för brister?
2) ESP på husbilar, jag har esp på personbilen och den jobbar frekvent när det regnar. hur upplever ni att ESP funkar på husbilar och är det värt extra pengarna?
(2011 bilarna jag tittat på har inte esp.)
3) 2011 har euro 4 2012 har euro5 med en helt ny motor enligt fiat, 2011 som finns har 130hp medans om jag köper en ny så blir det en 2.3 150hp. Gör det skillnad?
4)aircondition i bildelen manuell eller auto som är lite dyrare, gör det skillnad?
5) *ny fråga* Om man inte har inbytesbil hur mycke rabatt har ni lyckats få på bilen?
En försäljare i kabe montern sa att det kunde röra sig om 70 000kr om man inte har inbyte men hur mycke lägre pris har ni fått mot listpriset?
I slutänden blir det väl att jag får tumma lite på vad jag kan köpa då det ska betalas också men skulle värdesätta era tankar om.
Senast redigerad av en moderator: