• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adria 690SC

Ragnar690SC

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9768
Medlemskap
2025
Hej på Er "därute".
Undrar om det är någon som har en Adria 690SC? Har beställt en sådan men får den inte förrän i Maj-12 och skulle vilja veta lite om plats/utrymme för bodelsbatteriet. Har blivit informerad om att det är AGM Batteri på 85Amp som standard. Nu skulle jag vilja byta det mot ett större då jag skall montera på solceller och försöka bli "självförsörjande".
Tacksam om någon vet vad jag har att röra mig med.
Bästa Hälsningar
Kenneth

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Adria 690SC

Det brukar nästan alltid finnas plats för ett extrabatteri på nyare bilar och det finns det säkert också på din adria. Du behöver ca 200w solpanel om du skaffar ett extra batteri av samma typ som orginalet. Det räcker långt sommartid. Räkna med ca 20 tusen med batteri bra regulatorer två panneler samt montering. Det går att fixa billigare på nätet och montera själv. Lycka till med nya bilen

Ragnar690SC

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9768
Medlemskap
2025
Sv: Adria 690SC

Tack för rådet Bestliner.
Jag kommer nog inte att köpa ett extra batteri utan byta ut orginal mot ett större på ca 160-200amp då jag skall köpa solceller 2 x 90W=180W. Det borde räcka då det är LED-belysning i bilen och jag även tänkt köpa LED-TV.
Förhoppningsvist räcker det till att även köra kylskåpet på men det får tiden utvisa.
Vad jag skulle vilja vet nu är om någon vet hur stort utrymmet är för bodelsbatteriet ?
Bästa Hälsn.
Kenneth

Toppen