• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Administratörslösenord?

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Hej!
Jag har av misstag (okunnighet) förlorat Favoriter -Gmail och kontakter.

När jag försöker att återställa dessa så kommer det upp en ruta där man begär mitt godkännande att ändra i datorn. Då efterfrågas användarnamn och administratörslösenord.Har inte en susning om vad detta är. Någon som kan hjälpa mej?:confused: Lasse

SPOTIFY blev åxå raderat av samma orsak.:(

Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Administratörslösenord?

Internet explorer? Vilken Windows version?
Om jag antar att du inte behöver logga in på datorn när den startas, så tror jag att du kan ange ditt kontos användarnamn och inget lösenord alls.

Kontots användarnamn bör du kunna se i kontrollpanelen och Användarkonton eller något liknande.

//Stefan

F

F.d. 4220

Guest

OK.
Först en fråga. Det läge där du får denna loginruta, är det via Kontrollpanelen och Systemåterställning?

För att ta reda på vilket namn och lösen som skall användas, så öpna kontrollpanelen och välj "Användarkonton och familjesäkerhet" (eller liknande). Klicka på Lägg till eller ta bort konton. Här har du nog ett konto som heter "Gäst" och ett med den användare som du använder just nu.

Det bör vara det namnet du skall ange i rutan för användarnamn.
Och om du inte angav ett lösenord vid det tillfället, så kan du lämna det fältet blankt och bara välja OK.

Om du angav ett lösenord då, så måste det nog anges igen. Det finns vägar runt, men då blir det jobbigt...

När det gäller Spotify, så kan du använda länken för återställande av lösenord. Då skickas det till din e-postadress som du registrerade dig med.
Så det är den lätta biten. :)

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

STORT TACK! Stefan.

Jag tror att jag klarat att återställa allt enligt Dina instruktioner.
Puh! Jag var verkligen skraj att jag inte skulle klara det.Man känner sej så ynklig och hjälplös när man sitter där och inte vet vad som hänt.

Det har sagts många gånger tidigare men det tål att upprepas detta är ett suveränt forum. Tur att det finns sådana som Du.
Många tacksamma hälsningar till Dej och Anki.
Lasse. Siv hälsar åxå.:):)

Ps. Hoppas vi ses på Vapnöträffen.Ds.

Senast ändrad:
Toppen