• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Addresserad reklam

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Hur ska man bli av med det otyget?Någon som vet?
Får från B.L.A. Ellos,Bokklubbar m.m. har skrivit till dom men det kommer ändå.
Vad göra?

UffeO

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5239
Medlemskap
2025
Sv: Addresserad reklam

Ja det är det samma med postkodlotteriet.
Vem vill vara med det lurendrejeriet.:mad:

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

Min systerdotter var med och hon hade oturen att vinna 10 000 000:-!!!!!:D

Kan man inte bara sätta upp en lapp på brevlådan som säger " Endast samhällsinfo önskas "

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi blir så himla avundsjuka!!!

Adresserad reklam

Ring SWEDMA:s register Nix adresserat, tel 020-55 70 00 (kan endast ringas från fast telefon). Där kan du beställa en blankett för anmälan om att du inte vill ha adresserad reklam. Mer information finns via länken i rutan till höger.
Du kan också vända dig direkt till det företag som skickat ut reklamen.

Oadresserad reklam

Sätt en skylt med texten "Nej tack - ingen reklam" på brevlådan. Samhällsinformation, som kommunala informationsblad och gratis lokaltidningar, får du ändå.

Telefonförsäljning

Ring Nix-telefon på 020-27 70 00 och knappa in ditt telefonnummer. För att aktivera spärren ringer du igen tidigast två dagar och senast fyra veckor efter det första samtalet. Du kan även skriva till Nix-telefon, Box 600, 833 24 Strömsund, och begära att få slippa telefonförsäljning. Att registrera sig i spärregistret är gratis. Spärren gäller under tre år eller tills det att den tas bort. Cirka tre månader innan spärren löper ut får du ett påminnelsebrev om detta. Privata mobiltelefonabonnemang kan inte spärras i Nix-telefon.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi är med där och skrev till dom,inga problem ,inga mer utskick mer än på mejl.
Men har fått några vinster därifrån.
Men det var alla andra utskick som kommer från tidningar kataloger m.m. som man inte vill ha postlådan full av.Hur bli av med dessa?
Har ingen fast telefon.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Skaffa ePost och släng brevlådan:

"Vill du få viktig post som räkningar och kontoutdrag direkt till din dator, helt gratis? Då ska du skaffa en ePostbox! Du väljer själv vilken post du vill ha i datorn och vilken du vill ha i brevlådan.
Med ePostboxen gör du dessutom din internetbank bättre. Du betalar dina räkningar i banken med ett klick, utan att behöva registrera några uppgifter"

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Hur ska man bli av med det otyget?Någon som vet?
Får från B.L.A. Ellos,Bokklubbar m.m. har skrivit till dom men det kommer ändå.
Vad göra?

Största adressregistret är SPAR.
Du ska skriva till dom och tala om för dom att dom inte får sälja din adress (du måste uppge ditt namn och personnummer) Adressen till dom ska finnas i anslutning till din adress i brevet.
Ett annat stort register är PAR, och adressen till dom ska finnas med i brevet du fått.
Jag gjorde detta redan på 70-talet och har sedan dess varit befriad från denna reklampost.

En relativt ny form av adressring är: Till Husållet Dom breven brukar jag skicka tillbaka till avsändaren i ett ofrankerat kuvert så att dom får lösa ut det. Jag skriver även på på brevet att "Till Hushållet" inte bor här längre. Allt för att göra det så dyrt för avsändaren

Mvh
larsemil

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Skaffa ePost och släng brevlådan:

"Vill du få viktig post som räkningar och kontoutdrag direkt till din dator, helt gratis? Då ska du skaffa en ePostbox! Du väljer själv vilken post du vill ha i datorn och vilken du vill ha i brevlådan.
Med ePostboxen gör du dessutom din internetbank bättre. Du betalar dina räkningar i banken med ett klick, utan att behöva registrera några uppgifter"

På min bank Skandiabanken har jag dessutom fyllt i en ruta att alla E-fakturor skall betalas utan att jag behöver göra något. Ja jo, pengar ska ju finnas på kontot förståss. Jag känner mig trygg när jag sitter i min husbil någonstans i Europa och vet att hyran, elen mm blir betald automatiskt

Mvh
larsemil

Toppen