• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ad blue

TompaPia

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
31508
Medlemskap
2024
Hej,

Vi stannade husbilen (Fiat årsmodell 2021) på campingen - slog på tändningen och skulle dra ner stödbenen - då kom det upp en varning check engine ad blue emission high. När vi skulle åka ifrån campingen så kom varningen upp igen - när vi startade motorn så kom det ytterligare varning / info...kan bara åka 35 timmar innan "bilen stannar el begränsad körning (kom inte ihåg). När vi körde iväg försvann info i övre displayen och en gul lampa lyste på nedersta displayen. Efter en stunds körning försvann den gula lampan...vet någon vad som hänt?
 

Stefan59

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027
Fick besked på en Fiat verkstad i Orsa att bilen ska stå med tändningen på minst 1 minut efter påfyllning innan man startat och kör vidare. Annars kunde man få just dom symptomerna som du har. Som jag fattade så händer det bara om man kör tills lampan tänds för att det är dags att fylla på.
 
Toppen