• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Acsi kortet

F

F.d. 52994

Guest
Jag är lite irriterad när det gäller acsi kortet. Jag har nu varit på flera campingar som trots att dom finns med i acsi boken och på deras hemsida inte acepterar acsi utan jag får betala det pris som gäller.
Att dom finns kvar i boken kan jag ha överseende med, men inte att dom står kvar på deras hemsida. Jag skulle vilja upprätta en liten lista på campingar som inte tar acsi för att skicka den till Acsi så att dom kan åtgärda detta. Jag och säkert många fler lägger upp rutt efter acsi boken och då blir man besviken när det inte gäller vid ankomsten. Hoppas att fler ställer upp på detta, det borde ligga i HBK:s intresse att också bevaka detta. Jag bidrar med följande campingar.
Spanien Camping Deva Gijon
Spanien Camping Arrien Gorliz/Bilbao
Frankrike Camping Indigo Paris
Det finns säkert fler. Med god hjälp kanske det går att få ordning på detta. :)

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Acsi kortet

Råkade ut för detta i Kroatien där var det inte gällande när jag visade upp det 2012 på de flesta Campingar,
Men däremot i Italien, Tjeckien, Ungern så fungerade det perfekt.
Tråkigt att detta inte är uppdaterat när man köper "boken" för gällande år.

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025

Jag är lite irriterad när det gäller acsi kortet. Jag har nu varit på flera campingar som trots att dom finns med i acsi boken och på deras hemsida inte acepterar acsi utan jag får betala det pris som gäller.
Att dom finns kvar i boken kan jag ha överseende med, men inte att dom står kvar på deras hemsida. Jag skulle vilja upprätta en liten lista på campingar som inte tar acsi för att skicka den till Acsi så att dom kan åtgärda detta. Jag och säkert många fler lägger upp rutt efter acsi boken och då blir man besviken när det inte gäller vid ankomsten. Hoppas att fler ställer upp på detta, det borde ligga i HBK:s intresse att också bevaka detta. Jag bidrar med följande campingar.
Spanien Camping Deva Gijon
Spanien Camping Arrien Gorliz/Bilbao
Frankrike Camping Indigo Paris
Det finns säkert fler. Med god hjälp kanske det går att få ordning på detta. :)

Håller fullständigt medig Curtan. Vi kom i kväll tlll Rubin Resort, Playa de la Rubina, Empuriabrava (Costa Brava), Girona och de har till och med märket på fönstret men kortet gäller inte.

F

F.d. 52994

Guest

Ja , jag hoppas att flera kan lägga till i en lista, blir vi nog många och med HBK:s hjälp är jag övertygad att det kan bli en ändring. Men fler måste engagera sig

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Se till att campingen Ni skal övernatta på,har den rabatterade
prisen på presentasjons-sidan i boken,tex 13 Euro - 15 Euro osv.
Dom som har dom här rabattpriserna på presentasjons-sidan,dom
SKA ta priset som uppges.

CampingCard ACSI - Your low season discount card!

ACSI Eurocampings - 9800 by ACSI inspected camp sites in Europe!

Inte alla ACSI campingar är rabatterade.

Tex camping Indigo Paris är inte rabatterad,som Ni kan se.

Campsite Indigo Paris France Île-de-France Paris - ACSI Eurocampings

Men camping Paris-Est är rabatterad.Titta nedan.Där står 16 Euro !!!

Campsite Paris-Est France Île-de-France Paris - CampingCard ACSI

Ottar

F

F.d. 52994

Guest

Ja Ottar det är nog så att du har rätt. Dom här campingarna är inte med i boken och ger således ingen rabatt. Jag hittar dom på deras hemsida och där nämns det inte om någon rabatt. I och med att skyltarna sitter kvar så är campingen inspekterad, och det är bra. Vi kan ändå vara lite uppmärksamma, men den där listan kan vi glömma. Ha de bra alla , nu skall jag ut och göra Paris. :cool:

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Upptäckte att ex.vis Holländska och Belgiska Acsi-böckerna är mycket mer omfattande än den bok vi får här i Sverige. Skickade då ett mejl till Acsi och frågade varför, fick då lära mig just det som nämns i denna tråd att massor med campingar är godkända av Acsi men att inte alla ger rabatt. Gäller nog som vi såg i ett av inläggen att läsa ordentligt och på det sättet välja rätt camping.

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Jag beställde även CD med ACSI, där kan man pricka i vilken sorts camping man vill ha o även tidpunkten som man åker. Då bjuder den endast såna som tex är rabatterade o har Vi-Fi. Körde in CD,n på hårdskivan i lilla datorn som är utan DVD. På DVD finns alltid flera bilder från campingen man tänker besöka.

/Leif

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Har bara irriterande upplevelser med det kortet. En camping vid Lago di Garda där man kunde välja platser själv med hjälp av en karta ströks alla fina platser med beskedet att om du använder det kortet så får du inte välja någon av dessa. Betyder naturligtvis att där man får en plats anvisad får man också en sämre.

Mycket riktigt, det hände mig i Tyskland. Trots mängder av fina lediga platser anvisades jag en långt från allt. Dessutom tog man oförskämt mycket betalt för el.

Har man dessutom valt ut campingen med anledning av rabatten och valt bort trevligare campingar så är ju måttet rågat.

Kommer aldrig att skaffa det kortet igen.:mad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har använt kortet några gånger när jag inte har hittat en vettig ställplats. Mycket bra! På en camping var de så ärliga att de avslöjade att jag kom billigare undan utan kortet. :)

Den campingen var bara med i ACSI för att locka kunder utanför högsäsong, uppfattade jag det som!

Jappe

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Jag har använt kortet några gånger när jag inte har hittat en vettig ställplats. Mycket bra! På en camping var de så ärliga att de avslöjade att jag kom billigare undan utan kortet. :)

Den campingen var bara med i ACSI för att locka kunder utanför högsäsong, uppfattade jag det som!

Jappe

Kan det ha varit så att du var ensam och inte använde el?

Det rabatterade priset gäller för 2 pers. inkl. el och dusch.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det kan mycket väl vara så, naturligtvis! Tänkte inte på det! :oops:

Men jag gillar ACSI ändå! :)

Jappe

F

F.d. 25023

Guest

Vi har kör någorlunda mycket i Europa, speciellt i Syd.

ACSI-rabattkortet har alltid fungerat. Och utan krångel.

Detta efter att vi lärde att ACSI är en stor organisation som har ACSI-godkända campingar (se deras hemsida) vilka inte är rabatterade,
Samt en lista på rabatterade campingar som är med på ACSI-rabattkortet och den lista man får när man köper rabattkortet.

Numera har vi varken ACSI-rabattkortet eller Camping Cheques. Behövs inte när man kan välja bland tusentals ställplatser, från fricampingar (inte officiella) och fria formella ställplatser till campingliknande ställplatser med massor av service.

Dessa finns ju numera i alla länder, minst kanske i Sverige, men här behövs ju aldrig något annat än en vacker sjöstrand någonstans, eller en parkeringsplats i citykärnan dvs det finns fricampingar överallt.

hälsning från en fricamping i Spanien
jyrki

Toppen