Sv: Acsi kortet
Alla prenumeranter, gamla som nya av CampingCard ACSI katalogerna med CC-årskort, även de som bara har beställt catalogerna utan prenumeration före
11 november i år, skall ha fått sina kataloger innan Jul. (sista dagen imorgon). Problemet är att det finns flera aktörer som är fördröjande faktorer och som ACSI inte kan påverka. För svenskt del är det Tullen och vår kära Nordpost. Hur det är i Spanien har jag ingen aning om.
Har betalningen av beställningen genomförts efter 18 november kommer katalogerna efter nyår (om ni inte har tur förståss).
Det finns många andra faktorer som kan påverka fördröjningar. T.ex. om leveransadressen har ändrats efter 11 november!
Jag gör visseligen en grov gissning men antar att ACSI skickar ut minst 250.000 kataloger (Obs! inte bara CC-ACSI-kataloger, de har flera olika katalogprodukter på 7 olika språk). Efter trycket i slutet av oktober borde alla vara framme innan Jul. En logistisk välplanerat bedrift där posten och tullen tyvärr inte hänger med i svängarna.
Tyvärr igen, jag äger inga aktier i ACSI heller!

Julian