Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack för svar men när vi var till en auktoriserad och skulle fylla på så sa dom att den inte gick att fylla på för det fanns ingen nippel. Därför undrar jag om det är nån som har fyllt på sin bodels acHos auktoriserad AC-reparatör.
(Att själv mixtra med en AC är inte tillåtet.)
Google kan säkert hjälpa dig att hitta en i din närhet.
Pålle
Hej var fyller man på ac i bildelen?
Därför undrar jag om det är nån som har fyllt på sin bodels ac
Hej bodelenVilken AC gäller det? Bildelen eller bodelen?
Pålle
FelAc:n i bodelen går inte att fylla. Det saknas alltid nipplar.
Det är så liten fyllnadsmängd och nipplarna läcker alltid lite därför fyller man upp rätt mängd och löder ihop röret.
Man får kontakta ett vanligt kylföretag så får de punktera kretsen och tömma ur kvarvarande köldmedium.
Sedan löder man in en koppling, provtrycker, läcksöker, tätar läckan, släpper ut provtrycker, vacuumsuger och i med nytt medium.
Brukar kosta runt 8-10 000kr.
Hur vet ni att det behöver fyllas på?
Vilket då?!
Tack för svarAc:n i bodelen går inte att fylla. Det saknas alltid nipplar.
Det är så liten fyllnadsmängd och nipplarna läcker alltid lite därför fyller man upp rätt mängd och löder ihop röret.
Man får kontakta ett vanligt kylföretag så får de punktera kretsen och tömma ur kvarvarande köldmedium.
Sedan löder man in en koppling, provtrycker, läcksöker, tätar läckan, släpper ut provtrycker, vacuumsuger och i med nytt medium.
Brukar kosta runt 8-10 000kr.
Hur vet ni att det behöver fyllas på?
Den kyler ej.Tack för svar
Brukar sällan vara det som är problemet 9 fall av 10 så är det kondensorfläkten som är dödHej var fyller man på ac i bildelen? Jag har en dethlefs 7910 -09?