• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Abstinens!

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Hej

Är det bara jag som har en fruktansvärd abstinens? Jag längtar så jag kan dö efter våren och den första turen med husbilen.

Nä, detta får vara sista vintern med avställd husbil. Till hösten blir det till att inhandla dubbfria vinterdäck som vi kommer köra på året om. Har ju läst andra trådar om vilka vinterdäck ni kör på, får väl sätta mig in i detta lite mer ingående.

Vi har nu haft husbil i snart två år och jag kan säga att vi kommer alltid ha en husbil stående på våran gård....:) LIVSKVALITET!

Ha det gott och kör lugnt!

/Per

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Abstinens!

Jodu Per...här är abstinensen stooooor också...suck:wideeyed:.
Vi går i väntans tider på vår husbil, som vi beställde i jan, för leverans i slutet av mars. I veckan så tog abstinensen överhand så igår åkte vi ner till firman som vi köpt av och njöt en stund...härligt:yes:.
Nu gäller det att det här vita eländet som belägrar alla ytor såväl gräsmatta, som garageuppgart, och platsen där husbilen ska stå försvinner fort som fasiken, så att vi kan hämta hem pärlan.:yes:.
När väl husbilen kommit hem, lär det inte dröja många dagar/nätter förrän det blir premiärtur...:twitcy:

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

En nackdel som jag har upptäckt med att köra på vintern är alla tjär och salt fläckar på bilen , särskilt i bak.
Så i dag när solen sken fick jag gå ut och ta lite rubbing och jobba lite.
Nu är det rent och fint igen.

F

F.d. 2297

Guest

Hej
Det blir nog sista vintern med avstäld bil för oss också det blir vinterdäck här med, när vädret är som idag och torra vägar känns det, med en husbil som är avstäld
Hälsn
Elving o Inga-Britt

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Abstinens är bara förnamnet. Vi har väntat på vår bil i 6månader nu och fick i veckan reda på att den står på tillverkning. Vilken spänning.

SNART är det dags.

F

F.d. 14087

Guest

Vi väntar också på att få dra ut igen.Jag började idag att bygga nytt ljud till stereon. Tänkte få lite mer dunk i anläggningen. Så nu åker MBs orginalhögtalare ut och nya Infinity in.

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Ingen abstinens här! Har varit ut nästan varje helg denna vinter kom just hem från 4 nätter i husbilen en fricamping tre på camping har varit på slalom / skidresa. Nästa helg åker vi på dansgala till Åminne då blir det en natt på parkeringen.
ha de paffw 1977

F

F.d. 15719

Guest

Och jag har suttit och letat lämpliga resmål att planera årets resor runt, resultatet blev Norrköping 13/6, Piteå 4/7, Lysekil 25/7 samt Vallsta 31/7.

Låter som en geografiskt väl spridd melodischlagerfestivalturné - eller hur? Och det finns ett musikaliskt tema: Jerry Williams!!!

När Agne kom hem efter bandymatchen åkte Piteå raskt ur sommarracet - för långt och för dyrt! Att Beach Boys spelar vid samma strandparty var inte ett hållbart argument.

Lysekil leder just nu som en lysande stjärna med en evighetsattraktion som höjdpunkt - västkusten here we come! Sen blir det Skåne och sen ....

Men först ska vi renovera fuktskadad bakvägg i salongen och besiktiga som rullande sommarstuga eller vad det nu heter. Bandysäsongen tar ju slut denna helg och förberedelserna för sommaraktiviteter kan sätta igång!

/elisabeth :wink:

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Hej, vi är ute även på vinter när det känns att man måste åka. Brukar fara då det är kallare så vägarna är torra o fina bilen är utrustad för vinter. Vatten brukar vi inte ha i tanken utan i skild kärl för korta tripper så vi spolar wc med en kanna. Var ute senaste Fredag - Lördag med sol -7 på dagen -14 natten i bilen var det varmt o skönt.
Leif

F

F.d. 50042

Guest

2! dagar kvar, tisdag hämtas bilen, onsdag den 4:e bär det iväg till JR i Lindome för
uppgradering av larmet. Sen får vi se vart det bär hän.

Bosse HBK 1812

GöranH

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022

För att lätta lite på abstinensen kan man alltid shoppa. Det är till och med roligt att köpa toa-papper till bilen. Nya kuddar blev det också idag. Hoppas på fint väder nästa helg, då kan vi börja torka ur och lägga in lite saker. //Susanne

F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Nej vi har ingen abstinens, vi är ute nästan varje helg, fiskar och myser i värmen i husbilen.

Gunnar & Kersti

Bilagor

• 20090228121.jpg
    20090228121.jpg
    636,6 KB · Visningar: 7
  • 20090131067.jpg
    20090131067.jpg
    955,6 KB · Visningar: 8
  • 20090228112.jpg
    20090228112.jpg
    692,4 KB · Visningar: 3
F

F.d. 52938

Guest

Tjena Bosse o Marianne !
Dom galningarna känner jag igen!
Hoppas det blir många dagar i år som är lika trevliga.
Fin bild.

Mvh Frank:):)

Ps. Vi hörs ang. helgen i ullared.

Toppen