• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

90

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025
Sv: 90

5½ vecka kvar till sportlov för de som arbetar inom skolan!!! Det går snabbt och så blir det ljusare ute också, det känns skönt.:spinny:

//Karin

F

F.d. 7569

Guest

Precis.

Efter det är det inte många veckor kvar till påsklovet. Det man inte hunnit med till dess hinner man inte med pga alla klämdagar. Från nu "bara" drygt 22 veckor till sommarlovet.

Karin! Vi räknar ner antal dagar :) :) Ska vi be webadmin göra en nedräkningsapplikation från nu till den 12 juni (då vi slutar läsåret i Mjölby)?

//Roger

Senast redigerad av en moderator:

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025

Jag skulle inte klara mig utan alla loven. Fattar inte att jag kunde arbeta på sjukhuset och bara ha 5 veckors semester. Det är ju lite synd att inte "gubben" arbetar inom skolan. Vad vi skulle kunna åka mycket med husbilen om så vore.
Ja, en nedräkningsapplikation skulle vi ha!

//Karin

F

F.d. 7569

Guest

Loven behövs, men jag tror att det är väldigt få utanför skolan som förstår.

Har samma semesterproblem. Kristina har bara 5 veckor och jag 8 (mot tidigare 10, innan -95 ). I somras fick vi emellertid 38 dagar sammanhängande husbilssemester tillsammans.

//Roger

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest

Jag har en enkel excelapplikation som jag bland annat använde för att hålla reda på antal sjukdagar hos långtidssjukskrivna på jobbet. Ska leta fram den och lägga ut den i eftermiddag.

F

F.d. 55288

Guest

Jag skulle inte klara mig utan alla loven.

Ja man har kanske valt fel yrke med tanke på ledigheten.
Förra året hade jag samlat på mig mycket extra tid som jag sparade för att ta i tid, plånboken hade ifs blivit mycket tjock om jag tagit ut all tid i pengar. Men husbilsresandet lockar för mycket, så det blev sammanlagt 10 veckor ledigt. Så det går även inom sjukvården få ihop tid, visst det kostar på nu.
Tur man har en snäll chef som beviljar så mycket ledigt.
Försöker göra samma i år.
Så min nedräkning får bli till någon gång i maj/juni.
Ha det
Leena

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025

Hej

Vad skönt att du har en så bra chef som ger dig ledigt i 10 veckor.
Om det finns några nackdelar att arbeta inom skolan så är det att vi inte har semesterdagar, så ska jag vara ledig annan tid än loven så är det tjänstledighet eller kompledighet som gäller.
Sedan så är alla resor(charter mm) mycket dyrare under alla lov. Men har man en husbil kan jag ju åka när som helst och det är bra.

Ha en skön helg//Karin

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

De flesta som arbetar mer än 40 timmar per vecka har väl rätt att ta ut detta i ledig precis som för lärare. Enl läraravtalet arbetar lärarna 45 timmar per vecka för att kunna vara lediga på loven då eleverna också är lediga. Ingetkonstigt i detta. Fråga din chef om du kan få arbeta några fler timmar per vecka för att ta ut längre sammanhängande ledighet.

F

F.d. 52945

Guest

Hej!

Jag känner precis som ni alla andra att man längtar efter rejäl ledighet och att komma ut med husbilen, MEN... det är samtidigt viktigt att leva på ett bra sätt under den övriga tiden annars önskar man ju livet ur sig, jag försöker se positivt på alla årets månader även om vissa är j-ligt bokstavligt talat "mörka"

Snart vår & sedan sommar = mycket husbilsresande
Pilot

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025

Håller fullständigt med dig om att man måste se det ljusa i livet, det är ju faktiskt roligt att arbeta också. Och man måste ju arbeta för att ha råd att äga och åka husbil.

:yes://Karin

Toppen