• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

500A lifepo4 nästan gratis

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tittade runt på Wish om lifepo4 celler, stötte på dessa 500A celler 2st för 693:- :eek: ....men Jag har inte ens plats för så stora, men tänkte om det går att köpa 2x2 st för 1386:- så skall jag nog bygga om så de får plats.
Så jag la in en beställning på 2 x 2 500A lifepo4 celler.... la dem i korgen... och klickar gå till kassan... fyller i mitt namn adress mm... och klickar vidare, hela tiden är jag förvånad över att totalbeloppet inkl frakt bara är 1596:-
Men tyvärr vågar jag inte fullfölja affären för jag tänker att någon kanske har kapat wish sidan och lurar mig..... och efteråt retar jag mig att jag inte fullföljer köpet för att se om jag får 4 st 500A lifepo4 celler för endast 1596:- ...

Det gick inte att göra en PrtScn för bild 2, är detta då ett bevis för kapning?

hur hade du gjort ?

500 A lifepo4 Wisch.jpg

500 A lifepo4 Wisch.jpg del 2.jpg

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025
kolla spec på bild 2, jag uppfattar det som 3,2V celler
min erfarenhet av kinesiska säljare är att de sällan har koll på det här med spänning, ström och kapacitet utan blandar hej vilt utan att ha egentligt uppsåt med att vilseleda

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
kolla spec på bild 2, jag uppfattar det som 3,2V celler
min erfarenhet av kinesiska säljare är att de sällan har koll på det här med spänning, ström och kapacitet utan blandar hej vilt utan att ha egentligt uppsåt med att vilseleda
Men jag vill ha celler med den spänningen .. Mina 200A sinopoly har också 3,2v i spänning... Och kostade ca 12000:- för tre år sedan :eek:

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025
det tycks vara en säljare som heter "zhaowbfsax" om mann besöker denne säljare butik på Wish är det inte många varor som sålts och heller inga lämnade omdömen, jag skulle vara återhållsam med att handla något därifrån med risk för att varorna inte uppfyller spec

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Låter det för bra för att vara sant så...
Har själv noll erfarenhet av Wish, men instämmer i kommentaren ovanför.

Tycker måtten är små för 500Ah, annars är cellvikten en rätt bra parameter att jämföra med, ser ingen viktuppgift, men vill minnas att mina 400Ah celler väger över 13kg styck.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
det tycks vara en säljare som heter "zhaowbfsax" om mann besöker denne säljare butik på Wish är det inte många varor som sålts och heller inga lämnade omdömen, jag skulle vara återhållsam med att handla något därifrån med risk för att varorna inte uppfyller spec
Nu har jag aldrig handlat på Wish... Vet inte ens om man har money bak garanti.... :rolleyes:
Hade jag vetat att jag får tillbaks mina pengar så hade jag våga testa.... Men jag blev osäker ju längre jag kom i betalningen.... Därför avbröt jag köpet :swoon:

Palte

FD HBK Medlem
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
29965
Medlemskap
2022
Fyra gånger har jag klagat på wish alla gångerna har jag fått pengarna tillbaka och fått behålla det jag fått. Bla dubbeldin stereo med applecarplay som hade kass radiomottagning. Klarar mig utmärkt med webbradio i husbilen.

Golfbil

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2027
Med tanken på att det KAN stämma, samt som Palte skriver att man får pengarna tillbaka och får behålla sakerna om det inte är ok, så är det väl en helt ok risk/reward chansning med tanke på vad det eventuellt kostar någon annanstans.

Oavsett är det värt chansen för den summan.

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025
samma säljare har ett paket med 4st LifePO4 för 962kr plus frakt 105kr
samt billiga systemkameror, men... fortfarande inga produkter markerade som sålda och inga recensioner på säljaren
skulle avvakta ett tag och se om det kommer upp så småningom eller om säljaren helt plötsligt försvinner
upplever att transparensen på Wish är lite dålig ibland när det gäller oseriösa säljare

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Butiken är nystartad nu i juli, inga recensioner, säljer redan tunga prylar som rimligen kräver en del logistikkunskaper och dessutom brutalt låga priser....
Ett värstinglöpband med stor digitaldisplay kostar lite över 800:- och frakten hem till Täby vill dom ha 105:- för.
987:- levererat, dessutom inkl moms..... Jojo..

Även om man kanske får tillbaka pengarna av Wish så är chansen att man får något obefintlig. Bara en massa trassel med att ligga ute med pengar.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Då jag aldrig har handlat på Wish så har jag minst en undran, denna typ av säljare ser man så gott som aldrig på ebay eller Amazon (där brukar jag handla) har Wish sämre kontroll och därför samlas dessa "säljare" på Wish?

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Jag har ingen aning men scammers dyker ju upp lite varstans. Personligen tycker jag hela Wish upplägg är billigt och då menar jag inte just priserna. Det förvånar mig att dom som håller i plattformen tillåter handlarna att slänga sig med direkt vilseledande reklam överallt som nu.
Känns som rena torghandeln utan någon kontroll så man får hålla tungan ordentligt rätt i mun om man inte skall bli vilseledd och besviken.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Du har det samme på Facebook ad for produkter til godt under 10% av listepris. Det var en rad slike som dukket opp hos meg forrige uke, eksempel en robot/RC plenklipper type større for under $200 listepris godt over $30 000. Jeg kunne godt tenkt meg en slik, men turde ikke bestille - regner med at jeg ville bli blåst på hele beløpet, eller de driver med phishing etter creditkort detaljer. Er mer vågal via Payppal enn ved direkte kreditkort transaksjoner.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Du har det samme på Facebook ad for produkter til godt under 10% av listepris. Det var en rad slike som dukket opp hos meg forrige uke, eksempel en robot/RC plenklipper type større for under $200 listepris godt over $30 000. Jeg kunne godt tenkt meg en slik, men turde ikke bestille - regner med at jeg ville bli blåst på hele beløpet, eller de driver med phishing etter creditkort detaljer. Er mer vågal via Payppal enn ved direkte kreditkort transaksjoner.

Jag ville testa dessa FB-annonser, var inställd på bluff, och fick det bekräftat.
Beställde en laser rostborttagare för 300sek, fick en rosa handduk :twitcy:

Har inte vågat handla på Wish.
Jag handlar mest på Ebay, Aliexpress från säljare med höga/många betyg.

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025
Hej har handlat en del från Wish men idag är jag portad där Hur nog de kunde gå till... Har köpt självhäftande solpanel på 100W från Alibaba för några år sedan och den har fungerat fint.

Toppen