• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

5:e växeln hoppar ur

Mr BlueGreen

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
37569
Medlemskap
2024
Hej
Efter att ha läst att andra också har eller har haft samma problem undrar jag om någon kan rekommendera person eller verkstad i Stockholmstrakten eller omkringliggande län som åtar sig att reparera/renovera växellådan.
Min växel hoppade ur nu på resa och glädjen var faktiskt stor att läsa att andra haft samma problem och att inte hela växellådan kommer att krascha. Vi kommer kanske hem!
Tacksam för svar
Hälsningar Christopher
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Hej
Efter att ha läst att andra också har eller har haft samma problem undrar jag om någon kan rekommendera person eller verkstad i Stockholmstrakten eller omkringliggande län som åtar sig att reparera/renovera växellådan.
Min växel hoppade ur nu på resa och glädjen var faktiskt stor att läsa att andra haft samma problem och att inte hela växellådan kommer att krascha. Vi kommer kanske hem!
Tacksam för svar
Hälsningar Christopher
Husbilsdemonteringen i Kolbäck.
Tala med Detek Säll
Hej
Efter att ha läst att andra också har eller har haft samma problem undrar jag om någon kan rekommendera person eller verkstad i Stockholmstrakten eller omkringliggande län som åtar sig att reparera/renovera växellådan.
Min växel hoppade ur nu på resa och glädjen var faktiskt stor att läsa att andra haft samma problem och att inte hela växellådan kommer att krascha. Vi kommer kanske hem!
Tacksam för svar
Hälsningar Christopher
Ring Detek Säll på Husbilsdemonteringen i Kolbäck tel 070-390 19 60
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.599
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, lite nyfiken bara nu när jag såg tråden. Vilken årsmodell har du på bilen, alltså vilken växellåda har du i den.
Är det möjligen gen.2 mellan -94 till ca.-02 som är den som bråkar mest, men ändå lättast och billigast att laga, för man kan vända på en av de dyra delarna. Men de kanske skall montera en helt komplett sats till femman.

M.v.h. JANKRO.
 

Mr BlueGreen

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
37569
Medlemskap
2024
Hej
Fiat Ducato 14 från 1989!
Vet inte vad man tänker byta. Nya eller begagnade delar.? Det verkar dock som om de har de mesta hemma.
Med vänlig hälsning, Christopher
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.599
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Aha tack, var bara lite nyfiken för jag har pillat lite med växellådor och på en -89'a så är det mycket mer jobb att komma in i lådan samt den vändbara delen går inte att vända på i första genertionens lådor -82 till -94 så lycka till och det fixar sig säkert.
Det finns i princip allt till de här äldre bilarna att få tag i så den biten är ingen fara, och slitagedelar som man kan behöva finns till bra pris på de tyska reservdelsfirmorna, så sådana ev. framtida problem brukar lösa sig utan större bekymmer.

Ha det bra. M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen