• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

5,5 veckors semester i Bilder

F

F.d. 30064

Guest
Efter en underbar semester o 1000mil, är vi nu åter i ett frostigt Jämtland. En resa så vi stått både på Autohofer när vi varit på väg ngnstans men mest på Campingar då vi stått stilla i längre stunder i södra Frankrike. Campingkostnad i Languedoc, inklusive el 50m från havet 14E X 17 dygn, Provence 500m till havet inkl el. 16E X 7, en mycket dyr campingnatt i Lugano Schweiz, där man för övrigt nu måste betala 30E i tullen för ngn typ av vägskatt så igenom där åker vi inte igen, det finns ju andra alper. 16E X 1 på Vinteröppna campingen Miramar i Puttgrden oxå inkl. allt samt de mest fantastiskt fina servicehus jag någonsin sett.

Kan även rekommendera Italienska motorvägen, otroligt fin, billig o enormt välplanerad förbi de stora städerna, i alla fall i norr. Vi blev imponerade o alla vet ju hur svårt det är att imponera på jämtlänningarna :yes:. I Frankrike tankade vi för mellan 11 Sek/litern o 12.50 Sek/litern. I Schweiz kostar Dieseln motsvarande 26 Sek/litern så se till att vara fulltankad innan ni åker in där. Det är fortfarande +20 i Provence så längtar redan dit.

Sylvia & Micke

Bilagor

• Mosel 1.jpg
    Mosel 1.jpg
    1,5 MB · Visningar: 8
  • Larochette igen.jpg
    Larochette igen.jpg
    3,1 MB · Visningar: 5
  • DSC_0118.JPG
    DSC_0118.JPG
    5,5 MB · Visningar: 7
  • Marseillan plage 0800 30 sept.jpg
    Marseillan plage 0800 30 sept.jpg
    798,3 KB · Visningar: 4
  • ST Marie.JPG
    ST Marie.JPG
    4,2 MB · Visningar: 3
  • Flamingos1.JPG
    Flamingos1.JPG
    4,4 MB · Visningar: 7
  • Golf de Biots klubbmärke ingår svenska flaggan.jpg
    Golf de Biots klubbmärke ingår svenska flaggan.jpg
    913,3 KB · Visningar: 3
  • DSC_0221.JPG
    DSC_0221.JPG
    5,6 MB · Visningar: 5
  • Husbilspojkar.jpg
    Husbilspojkar.jpg
    1 MB · Visningar: 3
  • Antibes.jpg
    Antibes.jpg
    597,5 KB · Visningar: 3
  • Biot 2.jpg
    Biot 2.jpg
    1,9 MB · Visningar: 6
  • DSC_0255.JPG
    DSC_0255.JPG
    5,4 MB · Visningar: 7
  • Fritz kvällssim.jpg
    Fritz kvällssim.jpg
    2,3 MB · Visningar: 2
  • Sylv. Camargue.JPG
    Sylv. Camargue.JPG
    5,3 MB · Visningar: 16
  • Villneuve Loubet.jpg
    Villneuve Loubet.jpg
    1,9 MB · Visningar: 4
  • Vindskydd1.jpg
    Vindskydd1.jpg
    923,9 KB · Visningar: 6
  • DSC_0247.JPG
    DSC_0247.JPG
    4,4 MB · Visningar: 5
F

Flädertorpet

Guest
Sv: 5,5 veckors semester i Bilder

Vilka underbara bilder och vad härligt att ha hunden med!Inga problem att ha med hunden lite överallt?Vi är nya på det här så vi insuper all info!!! MVH Christina - Håkan

F

F.d. 30064

Guest
Sv: 5,5 veckors semester i Bilder

Christina-Håkan,
Att ha med sig hund i Europa är absolut inget problem om ni har de vaccinationer som krävs. I Frankrike skulle jag ha betalt 2E/natt på camping egentligen, jag uppgav att vi hade hunden, ingen tog betalt för honom. Man får ha med hunden överallt som en självklar familjemedlem och i 99% av de på de campingar vi stod på hade hunden med. Inget störande skäll var det heller o duktiga på att ta upp efter hunden. I Frankrike är det mycket dyra böter om man inte plockar upp efter hunden och blir påkommen. Städerna har ofta behållare med hundpåsar som är gratis, uppe lite överallt. Enda stället vi har behövt visa hans pass är när vi åker till England, o väl där får hunden vara med även till puben. Jag upplever att England måste vara överlag det mest hundvänliga land som finns. Så ta med hunden o njut av semestern.

//Sylvia

Toppen