F
F.d. 24414
Guest
Var nyss ute och försökte fara till jobbet, en timmes resa på små glesbyggdsvägar.
Nu var det -32 hela dagen i går och när jag tittade på termometern vid 05:00 (brukar gå med hunden då) visade den -34.
Runt om i Norrbotten har vi haft under -40 (alltså kallare än) så alla tåg o.s.v. står stilla, så även min bil denna dag.
Nya glödstift och ett fulladdat batteri som inte är ett år gammalt samt ett extra hjälpstartbatteri var inte nog, den lilla tyska dieseln ville inte.
Givetvis har den elektriska motorvärmaren används sedan i går eftermiddag men motorn var ändå för kall, batteriet hade dessutom Cetek laddaren på hela dagen/natten men inte ville den starta.
Nu är huven inlindad i filtar och kupévärmaren på 2000W ligger under huven, En Cetek på bilens batteri och en annan på hjälpstartbatteriet.
Så vi får se om 2-3 timmar om det blir att jobba i dag.
Vinter är kul........
En bild från i går på garaget som ännu inte är klart, man skymtar husbilen där inne i kylan
Nu var det -32 hela dagen i går och när jag tittade på termometern vid 05:00 (brukar gå med hunden då) visade den -34.
Runt om i Norrbotten har vi haft under -40 (alltså kallare än) så alla tåg o.s.v. står stilla, så även min bil denna dag.
Nya glödstift och ett fulladdat batteri som inte är ett år gammalt samt ett extra hjälpstartbatteri var inte nog, den lilla tyska dieseln ville inte.
Givetvis har den elektriska motorvärmaren används sedan i går eftermiddag men motorn var ändå för kall, batteriet hade dessutom Cetek laddaren på hela dagen/natten men inte ville den starta.
Nu är huven inlindad i filtar och kupévärmaren på 2000W ligger under huven, En Cetek på bilens batteri och en annan på hjälpstartbatteriet.
Så vi får se om 2-3 timmar om det blir att jobba i dag.
Vinter är kul........
En bild från i går på garaget som ännu inte är klart, man skymtar husbilen där inne i kylan