• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

2a på hjullager, Fiat Hymer C544

Sallessss

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
30083
Medlemskap
2021
Nu fick jag lite att fundera på :rolleyes: men tack för alla svar. Ska luska vidare innan jag fortsätter med lagren känns det som, kanske får bli ny besiktning till våren.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Det får man väl kalla klåpare?! :)
----------------
Nja Montreal, jag vill nog åter ta till mitt favorituttryck som tyvärr allt för ofta kommer till användning.

"Man upphör aldrig att förundras över vad proffs kan åstadkomma."

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Sallessss

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
30083
Medlemskap
2021
Nu har jag rengjort så jag kan se mera. Är det från det här hållet jag börjar med att trycka ut navet, och hur mycket är det det som ska tryckas ur direkt? Ska man pressa bara navet o sen lager eller ska man trycka ut allt i ett svep? (eller ska något tryckas åt det här hållet)

IMG_20201028_191522.jpg
 

Sallessss

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
30083
Medlemskap
2021
Jag har bara bild på andra sidan från innan jag fick bort klumpen från husbilen men då såg det ut såhär iaf:

IMG_20201017_145644_452.jpg
Alltså navet sitter kvar på/i klumpen men ingen drivaxel eller annat bråte i vägen :)
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Tacksam för fler bilder under arbetets gång, är inte riktigt med hur denna konstruktion är uppbyggd, bytt många lager i mina dar men .......
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Tacksam för fler bilder under arbetets gång, är inte riktigt med hur denna konstruktion är uppbyggd, bytt många lager i mina dar men .......

Man kan väl säga att det ser ut som på en "gammal hederlig" bakhjulsdriven bil, med den skillnaden att ändan på drivaxeln har tagit hjulspindelns plats? :)
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Man kan väl säga att det ser ut som på en "gammal hederlig" bakhjulsdriven bil, med den skillnaden att ändan på drivaxeln har tagit hjulspindelns plats? :)
Det är detalj nr:5 (distansen) jag inte känner igen, misstänker att den går emot inre lagerbanorna som ett stopp pga ett tyngre fordon, eller har jag fel ?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det är detalj nr:5 (distansen) jag inte känner igen, misstänker att den går emot inre lagerbanorna som ett stopp pga ett tyngre fordon, eller har jag fel ?

Det är med den lagerspelet justeras, den fanns i olika längder med någon tiondels skillnad, går tyvärr inte att få tag på längre, så var rädd om den! :)
 
Toppen