• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

25 500 mil

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
25 817 mil. Kliar inte direkt i högerfoten, kom bara några mil till Cabo Roig, där vi har några vänner som köpt och då vi ville kolla in hur de bor, är dock inte här just nu. Stannar här för natten hittade en återvändsgränd i rigekvarteren utan skyltar, så natten tillbringas här. Men kolla bara in utsikten. Imorgon träffar vi Lenas jobbarkompis som också köpt lgh i villa Martin invid golfbanan. Sen blir det ytterligare söderut. Hörs Kenneth o Lena 20190128_162206.jpg 20190128_162122.jpg
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Förresten tack för sällskap och värdefulla tips från en vi inte träffat på tidigare, Banjo ! Bra jobbat med all motion . Vi hörs senare, vi kommer inte åter, har ju hittat övernattning här.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
25 835 mil. Efter att besökt Cabo Roig och sedan bekanta i Villa Martin, gjorde vi ett besök på Zenia ( som en köpstad) och sett omgivni gärna där blev det Anibal , Murcia för natten och att fylla på svenska gasflaskan hoppas vi. Ska nu tömma och drar sen vidare. Ha de
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
25 835 mil. Efter att besökt Cabo Roig och sedan bekanta i Villa Martin, gjorde vi ett besök på Zenia ( som en köpstad) och sett omgivni gärna där blev det Anibal , Murcia för natten och att fylla på svenska gasflaskan hoppas vi. Ska nu tömma och drar sen vidare. Ha de

Ser att ni skall fylla svenska gasflaskor i Murcia, hur gick det? Om det gick bra skulle jag vilja ha adressen.

I våra tidigare hb’s har vi haft fasta flaskor, men i vår nya bara en svensk flaska och som snart behöver fyllas.

TommyD
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Blåser det så illa? Här har det inte varit mycket till vind men varmt och fint på eftermiddagen, kändes lite som de där fina sommar dagarna hemma innan solen gick ner ganska ljummet. Det verkar skilja en del och ofta till santa polas fördel och det är ju det som både garvade turister och spanjorer säjer när man pratar med dom.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
25 867 mil. Då har vi hamnat i Nerja ca 5 mil öster Malaga efter 3 stormiga nätter i Almerimar. Trots stöden i backen så skakade bilen kraftigt så sömnen var inte den bästa. Därför beslutade vi oss för att dra söderut, det var dock inte en enkel resa då bilen tidvis behövde 2 körbanor. Tur ingen körde om just då kastvindarna tog tag. Har hittat en betalparkering 30 meter från centrum , för centrum är bilfri och priset för 7 dagars parkering 45€ då finns det tillgång till WC också. Finns kortare tid också, då blir det också billigare. Kommer några bilder imorgon. Kenneth o Lena
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Sist jag var i Nerja fanns det en stor grusparkering alldeles vid stranden söderut från nerja förbi en båtuppställningsplats det ligger två restauranger bredvid det är helt gratis och då jag var där stod ett par husbilar. Antar att det är fullt på sommaren under badsäsongen. Man kan bara komma dit från själva nerja eller på vägen bredvid bussparkeringen so går ner till vattnet, tidigare gick det att komma in direkt men det är bom på två meter där.
Man kan ju gå eller cykla in till nerja utmed stranden finns en bro där någonstans.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
20190202_200933.jpg Tack Bengt, vi testar det imorgon, tog på krafterna idag. Hjärtat var uppe o vände i halsgropen, tur man e lång så det är ju en lång väg dit, puh ! Fanns ett par alternativ på parkeringstiden, då med olika avgifter. 30 m till första restauranger, sen kryllar det av restauranger!
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Nerja är en riktig pärla, en favorit vi besöker varje år (med flyg).
Om ni vill slippa parkeringsavgiften går det ju att stå bakom Merkadonan (den äldre efter Calle San Miguel).
Tror att platsen Bengt nämner inte är användbar längre, men bara tror!
När ni tröttnat på Nerja (vilket tar tid...) bör ni absolut ta en sväng upp till Frigilliana, ca 7-8 km.
// Janne
 

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
Jag tror vi står på den grusplan som Bengtic nämner. Visserligen är det en bom men den är så hög att inga problem med normalhög hb. Kan tänka mig att bomen sänks när badsäsongen närmar sig. Polisen har åkt förbi men verkar inte bry sig. Har sett att folk hämtat vatten i fotduscharna som finns på stranden.
 
F

F.d. 22252

Guest
Den grusplan du menar fanns i hbk ställplatslista men då i nov var det stängt det var då jag tog en rövare och körde runt och kom ner direkt på stranden, den du står ligger lite längre upp i närheten av ett hotell om jag inte tar fel men mycket kan ha ändrat sej. Viktigast är att det är gratis när man inte har någon service, blåser ordentligt på Bahia nu, ändå står jag skyddat.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Jo härnere är bommarna höga just nu, sänks nog till högsäsong. En fantastisk plats, dessutom strandrestauranger som är öppna !! Omgivningarna bjuder på en del som är värda att utforska, så tack för tipsen alla.. Står just nu CA 25 st ops nu passerade polisen igenom , men passerade bara. 20190203_151044.jpg 20190203_151109.jpg
 
F

F.d. 22252

Guest
Roligt att ni fick nytta av mina knapphändiga tips är ju inte särskilt berest men det jag vet och kan delar jag gärna, och då tror ju folk att man kan och vet, bara sola sej i glansen. Hade tänkt åka dit själv men så kom man till Bahia och blev trött och lat.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Bengt, vi tror du hade trivts bra här , då utbudet på matställe är jättebra. Dock ingen ström här, men vadå.? Ska kolla på Lidl om att fylla o tömma. Tvätt o torktumlare finns på Repsol macken 100 m bort. Ger en rapport imorgon. Tack för en trevlig stund , med tips o annat smått o gott, Elisabeth&Jan. Ha de
 
Toppen