• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

200 husbilar och husvagnar i vinterförvaring förstörda

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
En uppföljning på konsekvenserna efter den tragiska branden i Morjärv den 31 mars.

Den omfattande garagebranden i Morjärv gjorde att 180 fordon, däribland husbilar och husvagnar, totalförstördes. Nu meddelar polisen att det inte finns någon misstanke om brott.

Se förödelsen efter branden

Efterfrågan på husbilar och husvagnar i Sverige är stor. Pandemin och två stora olyckor, i norrbottniska Morjärv och jämtländska Åsbacken, gör att tillgången tryter – inte bara i Norrbotten utan hela landet.

Tommy
 

KettoAvila

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Haninge
HBK-Nr
15460
Medlemskap
2024
Jag förstår väl risken att genom att lämna kvar gasolflaskan så ger man mer bränsle åt elden, men han också svårt att tro att flaskan skulle bara explodera så där utan anledning bara för att... det måste tändas på något sätt antingen genom elektrisk fel i bilen eller annat. Tänk bara om alla dessa flaskor skulle bara explodera så där...och inte bara i husbilar
Min poäng är att det måste ha hänt något mer än bara att en eller flera flaskor exploderade.
För övrig så tar jag också ut min flaska som försvaras i garage....tänk om den skulle också explodera där :-/
 
Toppen