• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

19 - 22" TV

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.924
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Hejsan herrar och Damer, Damer och herrar (för jämnlikthetsskull)
och andra förståsigpåare!
Finns det på marknaden 19 - 22" TV apparater som går på 12V är så kallade "smart TV"?
Kunde ju vara roligt och se samma TV utbud i bilen som man har hemma, till samma pris som hemma.

Ha det i solpanelsdjungeln
Pentti
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: 19 - 22" TV

NetOnNet och Siba har en Andersson 22" TV som har HDMI med CeC (som gör att fjärren funkar på det du kopplar in via HDMI).
Den går också direkt på 12V - sladd får man köpa till.
Med den TVn och en Chromecast för 400Kr så får du en "SmartTV".

//Stefan
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: 19 - 22" TV

Jag vet faktiskt inte. Boxer har precis infört direkt stöd för Chromecast i sin app "Boxer Play". Men när jag googlar på ComHem och Chromecast så verkar det som att de återinfört möjligheten att skicka bilden från sin telefon till Chromecast. Men jag hittade inget officiellt om det. Så det kanske fungerar att skicka bilden från ComHem Play på en telefon till Tvns Chromecast.

Bland andra Viaplay, HBO Nordic och Netflix har också appar till Chromecast.

Jag föreslår att du ringer ComHem och frågar. Jag får ingen träff på "Chromecast" på ComHems sida men jag anar att det är ganska hårt tryck på dem att stödja den, så det skadar inte att höra av sig.

Notera också att appen - i den mån den alls fungerar - säkerligen bara fungerar inom Sveriges gränser (om man inte abbonnerar på en VPN-tjänst som gör att de tror du är i Sverige...)

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: 19 - 22" TV

Har använt ChromeCast en hel del och måste säga att det fungerar alldeles utmärkt. Däremot är jag inte så förtjust i att man samtidigt måste använda Mobilen för att det skall fungera.
Kanske kan den här fungera ”som hemma”.

GoCamp 22" WiFi Smart TV
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.930
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: 19 - 22" TV

Har använt ChromeCast en hel del och måste säga att det fungerar alldeles utmärkt. Däremot är jag inte så förtjust i att man samtidigt måste använda Mobilen för att det skall fungera.
Kanske kan den här fungera ”som hemma”.

GoCamp 22" WiFi Smart TV

Jag skulle inte rekommendera en s.k smart-tv, varken i hb eller hemma, då de är riktigt osmarta jämfört med en mediaspelare som kopplas till en "vanlig-tv"

Satsa på en lämlig mediaspelare istället.
Här några ex. på mediaspelare mellan 300kr och 93000kr
Mediaspelare - Hitta bästa pris, information och test

Så tycker jag :cool:
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.930
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: 19 - 22" TV

Kan jag streama det som Comhems app erbjuder med denna apparart?

Ja, kör du en Android, mobil eller surfplatta så kan du normalt "Casta" = skicka media't bild eller film till tv'n.

Skulle du inte få upp chromecast-symbolen t.ex på Comhem, så kan du oftast spegla skärmen till tv'n, dock blir Androiden upptagen då.

När du castar så skickar du en "order" till chromecast'en att starta uppspelningen på egen hand, du kan alltså göra annat på mobilen under tiden, ungefär som en fjärrkontroll, men du måste ha ett eget wifi som prylarna är uppkopplade i.

Kör du PC med win10 så finns en app till Cromecast, så du kan casta.

Med Apple-produkter vet jag inte ifall det funkar fullt ut, men de har en egen bra mediaspelare Apple-tv.
 
Toppen