• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem 12v manöverpanel

Svala

FD HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
12142
Medlemskap
2022
Har en Carthago 51 E-line -16. När vi hämtade bilen efter att den stått 2 månader i södra Spanien var manöverpanelen, CBE PC 380-CA, helt död.
Inget 12/220V fungerade i bilen.(troligtvis glömt något på) Efter att stått på laddning i ett dygn var spänningen över batterierna 13,4v när 220v var frånkopplad men ingen el i bilen fungerade.
Kollade alla säkringar i elektroblocket, CBE DS-CA;,
säkringsdosan under blocket, batterisäkringen, allt helt.
Kopplade in "SOS" säkringen som by-passar manöverpanelen och allt utom 12v uttagen, radio/Tv och en del belysning fungerar.
Kan det vara relät som skall bryta vid underspänning som krånglar, och om någon vet var det sitter, eller om det finns ytterligare någon säkring fram till manöverpanelen, eller kan det vara något annat jag missat. Tacksam för alla tips.

Toppen