• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

12 v Eltandborste

RichardK

FD HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: 12 v Eltandborste

En spänningsomvandlare 12V = till 230V~ och sen den vanliga laddaren till tandborsten. Då finns det möjligheter att använda andra lågförbrukande apparater oxå.
Kjell&co och ClasOhlson, Biltema och Jula har dylika apparater.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Vi fant det ikke selv, men valgte batteridrivne med 2 stk AA batterier og en 12V lader for ladbare AA - prisen ble omtrent som for vanlige ladbare :D

Nå kjøpte ikke vi en egen lader til tannbørstene, hadde allerede en til PMR radioene så det ble bare en pakke med ladbare AA celler. Oftest følger det med noen ladbare når en kjøper en lader, og prisen for pakken er omtrent som for batteriene.

F

F.d. 52962

Guest

Hej !

Varför inte köpa en inverter på typ 600v. Dom finnes på Harald Nyborg för ca

800kr. Nästan ljudlös, och drar lite ström om du laddar tandborsten över

natten. Sedan kan man ju ha den till att ladda så mycket mer.

Mvh Tore

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En advarsel - ladningen av eltanbørsten skjer med en liten induksjonskopling, denne krever en ganske så bra sinuskurve. Det som brenner ut er selve ladestasjonen.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har en gammal Braun i husbilen som jag använder vanliga AA-batterier till. Enastående bra och strömsnål eltandborste som har fungerat utmärkt i många år.
Colgate säljer något liknande billigt i matladorna idag.

Jappe

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021

Tack för tips
Tanken var att dekunde finnas borste som går att ladda i de orginalutag som fins i bilen

Tillhör mäniskokatigorin som ej gillar att ha onödiga prylar i husbilen
har inga elprylar som behöver omvandlare och inga planer på att skaff någon

Kollar nog Jappes förslag

F

F.d. 53141

Guest

Stod inför samma problem. Läste att någon köpt en omformare som hade modifierad sinuskurva. Laddningen av tandborsten gick åt skogen. Eftersom jag jobbar i Mac och inte vill riskera att datorn skulle krascha lät jag en firma i Lindome sätta in en omformare med riktig sinuskurva, Fungerar perfekt. Dock något dyrare men värt pengarna.
Hälsningar från Santiago de Compostela / Charlie B:)

F

F.d. 52943

Guest

Det var nog jag. Kvaddade både min och hustruns laddare samtidigt första gången vi använde invertern från Harald. Har nu köpt nya tandborstar och inverter med ren sinus från Kjell. Funkar!
Har också tillskrivit Braun och tipsat dem om problemet och bett dem lägga in info om det i bruksanvisningen - fast jag har väl inte så stort hopp om att dom skulle lyssna på det örat. Dom tjänar kanske mera på att då och då få sälja nya laddare eller tandborstar......

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Laddproblemen är över om man vill. Det har kommit en Braun OralB med drift via två st. AA batterier. Jag köpte en nyligen och den är rätt ok. i förhållande till en del billiga batteridrivna plagiat som funnits tidigare och som varit i det närmaste värdelösa.
Det jag märkte är att den oscilerande rörelsen blir lite mindre med batteriborsten i förhållande till de lite häftigare laddbara.

M.v.h. JANKRO.

Toppen