Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Och jag som trodde det var 100 på motorväg och 80 på landsväg, men över 3.5ton verkar det vara 80 på motorväg och 60 på landsväg. Vilken risk är inte det att köra 80 på motorväg? Eller 60 på landsväg? Förstår att man inte är populär i dessa farter. Men, vi har inte bråttom…
Har du någon länk till källa på detTänk bara på att omkörningsförbud för lastbilar även gäller husbilar över 3,5 ton.
Översatt från tysk husbilstidningHar du någon länk till källa på det
Det är i varje fall riktigt!Har du någon länk till källa på det
Danskar har många konstiga ide'er när dom kör bil! Jag har också råkat ut för en sådan polis bl.a.Ok, jag missförstod, trodde det var ett generellt omkörningsförbud överallt på alla vägar för last/husbilar, jag har alltid kört om de som kör saktare än mej, vilket iofs inte händer ofta.
En gång på motorväg i Danmark fick jag en wannabe polis som utövade brake Check framför mej i båda filerna. Jag kände inte till då att det var 80km/h för tunga fordon på motorvägen, jag låg på 90 som all annan tung trafik, till slut lyckades jag finta fan.