• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

1 1/2" till 1" Elektrisk kulventil gråvatten

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Hej! Jag håller på och grejar lite med en gråvattenventil och försöker hitta en övergång från 1 1/2" till 1" utvändig gänga. Rackarns svårt att hitta på nätet då Google har svårt att hantera " tecken som tum.

Jag har min gråvattentank på 1 1/2" invändig gänga och min nya kulventil som ska efter med 1" invändig gänga. Dessa två måste komma samman.

Som oerfaren amatör inom VVS kan jag inte ett smack.


78101.jpg

WilTec - Wohnmobil | Zubehör | Abwasser Kugelventil+Steuerung Funk Fernbedienung Wohnmobile Wohnwagen 78101
 
Senast ändrad:

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Rördelar för övergång mellan olika storlekar i de dimensionerna du pratar om brukar man kunna hitta i båtbutiker. Prova med saesea.se och hjertmans.se. Oftast i mässing men det finns i plast också. Leta också efter TruDesign ( Marine | TRUDESIGN ). TruDesign har mest kulventiler och slangsocklar men övergångskopplingar kan ev. finnas.

MVH
Hans
 

SöBi

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Hällefors
HBK-Nr
31095
Medlemskap
2024
Hejsan. Jag köpte en fjärr från ATV huset, den är till en vinsch så den polvänder. Enkel att koppla in. Kostade lite över 500. Jag provkörde den med kulventilen inkopplad och det funka kanon. Dom gröna kablarna är till om man har en fast kontroll på styret.
 

Bilagor

  • 4AB7A50E-9CA6-4FA7-8AFE-C2A3E512B244.jpeg
    4AB7A50E-9CA6-4FA7-8AFE-C2A3E512B244.jpeg
    1,4 MB · Visningar: 86
Toppen