• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ålder

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Ålder

Hej. Brittis, VA vill era tonåringar följa med er. HUR gör ni det?? Våra är 14 & 17, Vi har bestämmt att 14 åringen får välja 1-eller 2 veckor med oss i sommar, 1 vecka har han fått anta. (Att 17 åringen fyller 18 i år) inte vilja följa med förstår jag. Hur Gör Ni för att eran åker med?
Eller vart åker ni?
som dom tycker är kul??

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Gokväll..

Har också en tonåring hemma en son på 14 år.Sen vi fick hem husbilen i fredags så följer han gärna med ut numera,, känns kul.Förut när vi hade husvagnen så var det inte lika populärt, men nu tycker han det är mkt roligare med husbil, och cykeln får följa me.
Vi spelar mkt spel och sånt är ju alltid kul, UNO * kan man spela mkt och ofta...*S*..perfekt att ha med sig.Sen får han naturligtvis ha önskemål om vart vi ska åka.*S*

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Hej igen
Håller med Pettsson, res lite på ungdomarnas villkor, fråga vad dom vill se och göra det gör hela semestern eller resan mycket roligare för alla, vi jag och frun 46 o 44 samt våra tonåringar 13 o 16 har oftast kul när vi är ute, dom älskar att vara ute med husbilen, skippa TV´n och umgås med spel o dyl gör roliga sker ihop
mvh Claes

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Då har vi det precis likadant!
Vi är 39 och 43, maken och jag. Våra döttrar är 17 (18 i augusti) och 14. Den äldsta skall inte med på semestern, hon är hemma och jobbar och tar hand om katterna. Den yngsta skall följa med oss till Öland över midsommar, eftersom hennes kompisar är där med sina föräldrar. Dessutom har hon lovat att följa med två veckor i sommar. (Dock inte "frivilligt") Hon får ta med sig en kompis om hon vill, men har inte hittat någon som kan/vill följa med.

Hon har även fått bestämma resmålet: Disneyland Paris. Och eventuellt en liten tripp över till England med båt eller tåg, utan husbilen, när vi ändå är där nere.
Det är som ni säger, man måste göra resan intressantare för ungdommarna för att få med dom.
Men kompisar kan vi inte ersätta, hur mycket vi än försöker. För många tonårstjejer, är kompisarna "allt".

Skulle inte förvåna mig om den äldsta tjejen skulle vilja följa med oftare om ett par år, när hon blir lite äldre............... Hon älskade husbilen när vi köpte den för fyra år sedan.

Kul att höra att vi är fler med samma erfarenheter.

MVH
Smålänning

F

F.d. 6095

Guest

Hej!

Vi har också tonåringar. Pojkar 16 år och 18 år. Gjort flera husbilsresor tidigare med båda pojkarna. Ibland har det gått bra och ibland "mindre" bra. Nu åker vi till Europa nästa vecka och äldre sonen lämnar hem. Han jobbar och är beredd att sköta hem och hushåll. Yngre sonen är ännu beredd att åka med mor och far. Oftast går det att kombinera resorna med något som pojkarna har varit intresserad av ex. ngn biltävling slalomresa etc. Det som är bra med husbilsresorna är att man får vara tillsammans utan allt "måsten" som finns därhemma. Vi brukar cykla, spela, laga mat, fiska och bara sitta och prata med varann. Hälsningar från Finland.

F

F.d. 11400

Guest

Hur gammal skulle du vara om du inte visste hur gammal du var?

Själv på det 59:)nde men har lika kul ännu.

Toppen