• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Åka till Sverige med utländska skyltar/Vägpirater

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Åka till Sverige med utländska skyltar/Vägpirater

Hej, Anna

Kul med lite diskussion i ämnet.

Jag håller inte helt med om att campingplats skulle vara generellt säkrare än tex övernattning på en nattöppen mack med ständigt folk i rörelse.

Vi har checkat in på campingar under icke högsäsong som efter mörkrets inbrott och receptionspersonalens hemgång, varit ödsligare och "kusligare" än tex Shellmacken i Herrbeta, Nyköpingsbro eller Östgötaporten, mfl.

Visserligen emellanåt en o annan rysk tradare som anlänt med buller o bång, men 200 bagis mindre fattig, som vi hellre spenderat på den utsökta vägkrogen Tuppen vid Herrbetamacken, tex.

Mvh
Dag

F

F.d. 6238

Guest

Varför är en camping inte säkrare än en bensinmack, undrar medlem nr 35?:confused:

F

F.d. 673

Guest

Precis som Hundvakten säger kan en camping vara obevakad och ödslig. Jag har varit helt ensam på camping tidigt på säsongen. Det passade mig utmärkt då (hade redig hund med mig på den tiden, till skillnad mot den "älskar hela världen och inte skäller jag heller" jag har idag...), men hade jag varit lite rädd av mig hade det ju inte varit någon hit...

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Hej

Jag citerar vad som finns att läsa i en artikel i Bohusläningen idag.

Sovande par i husbil fick påhälsning
Ett Norskt par som låg och sov i sin husbil på en rastplats i Ljungskile fick igår morse påhälsning.
Någon eller några har via en nätruta på husbilen lyckats sträcka in armen och komma åt ett par byxor där bilnycklarna låg.
Med hjälp av bilnycklarna har de tagit sig in genom förardörren men har inte stulit något.
Paret som låg och sov under tiden upptäckte inte påhälsningen utan fann byxorna och nycklarna slängda på marken utanför vid 6:30-tiden i går morse.
Enligt polisen finns det ett vittne som sett två mörkklädda män till fots i området men polisen beskriver iakttagelsen som vag.
Paret har anmält händelsen.

Här snackas det om att man inte ska lägga saker synligt i förarhytten under natten.
Sen undrar jag om det inte är lite utmanande att låta fönstret vara öppet under natten med byxorna liggande innanför.

Ha de

F

F.d. 4879

Guest

Stog det Norsk....

Tor H

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025

Nå er jeg flau over og være norsk, men eller viser jo innlegget til Kingen at det er jo nesten ikke grenser for hva som stjeles. I dette tilfellet kunne det kansje blitt mere om de ikke ble skremt, uansett får det meg til å tenke på en annen historie om det var en svenske eller normann vil jeg ikke si.

Det var et par som stoppet på Svinesund for å handle litt. Da de kom tilbake til bobilen var mannen så trengt at han måtte på toalettet i bilen. Forundringen hans ble meget stor da tanken var helt full og det ikke var mulig å få plass til mere på den for han hadde jo tømt den for bare noen timer siden. Ved nærmere undersøkelser viste det seg at døren til tanken var ulåst og noen hadde bare byttet tank med dem.

Så husk å lås alt og legg ting ut av synsfeltet for man vet aldri hva som kan være interesant for andre.

Toppen