knabjalf
HBK Medlem
Oystern av stort format står i garaget. Bättre med några kilo extra lastvikt. Tv? Vadå? Fint att var utan när jag inte är hemma.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Våran yrkesetik ligger kanske (också) bakom vårt val av parabol... det är just för att förebygga beroendeframkallande situation med internet... :=))Janne, vi är alla här redan beroende av internet, annars skulle vi inte kunna skriva här![]()
Precis, håller med om det ... och det blir bara bättre ju längre söderut kommer man (med reservation att här menas Sydeuropa).Använder parabol för det mesta, om inte fri sikt så får det bli streaming.
Notera att parabolen fungerar sämre ju längre norrut man kommer. Satelliterna kommer så lågt att det är svårt att få fri sikt.
Då Sander, har jag en parabol med så kallad "Skew"!! Det vill säga att den följer jordens rundning. Fungerar bra även nere i Afrika!!Använder parabol för det mesta, om inte fri sikt så får det bli streaming.
Notera att parabolen fungerar sämre ju längre norrut man kommer. Satelliterna kommer så lågt att det är svårt att få fri sikt.
Egen erfarenhet. 80cm parabol fungerar från Nordkap till Pula iKroatien.Jag avyttrade parabol för närmare 10 år sen, när jag alltid måste kolla träd och annat som alltid hamnar i vägen för parabolen. Dessutom fungerade inte mottagning hela vägen från övre Norrland till södra Europa. Testade med internet, som då var risigt segt (3g). Numera inga problem. Teliaplay fungerar i hela EU och Telia (ej 3) fungerar i hela Sverige - utomlands Telenor kontantkort.
En fråga, Lite off när det gäller teknik, Kan man ha Starlinken uppe när man kör o även om det typ regnar . Vill ju gärna vara uppkopplad när man kör..StarLink. Bästa jag köpt till husbilen efter solpanelerna+LiFePO4.
Funkar till både Internet och streamad TV, ingen ökad kostnad nere i Europa.
Via parabol?StarLink. Bästa jag köpt till husbilen efter solpanelerna+LiFePO4.
Funkar till både Internet och streamad TV, ingen ökad kostnad nere i Europa.