• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Är alla husbilar hafsigt ihopbyggda?

F

F.d. 1649

Guest
Sv: Är alla husbilar hafsigt ihopbyggda?

Har funderat på att köpa en Niesmann+Bischoff Flair från mitten av 90-talet, hade de samma goda kvalite på sina bilar då som nu?
Hej.Jag tror nog att det är bättre att köpa en begagnad kvalitetshusbil än en ny billig bil.Sök efter en Niesmann Flair byggd på Mercedes Sprinter 316 CDI.
Mvh Jan-E.

F

F.d. 1997

Guest

Niesmann+Bischoff byggde Flair Life på MB Sprinter 312 åren 95-98. Åren 04-06 byggde N+B Flair 6700, 7100 och 8000 på MB Sprinter 416/616. Förutom dessa finns det diverse Clou serier/modeller på olika MB chassien.
/David

F

F.d. 1649

Guest

Niesmann+Bischoff byggde Flair Life på MB Sprinter 312 åren 95-98. Åren 04-06 byggde N+B Flair 6700, 7100 och 8000 på MB Sprinter 416/616. Förutom dessa finns det diverse Clou serier/modeller på olika MB chassien.
/David
Hej.
Stämmer exakt,jag menade 416, 316 har väl mindre totalvikt men samma motor 156hk.Jag har haft en Adriatik byggd på Mercedes Sprinter som var snabb och bränslesnål.
Mvh Jan-E.:yes:

F

F.d. 55321

Guest

Hej BeroKa ,jag har haft flertal beg husbilar under åren men köpte en ny 750G -08 som jag haft mycket problem med c:a 40 tal fel från början, även killarna på kabe kunde ej förstå att den kunde gå igenom slutkontroll innan lev. Nu är det bara ett fel kvar (handbromsen tar end. på ett hjul) så den gick ej igenom besiktningen. I maj var jag tvungen skriva av mig här då vi blev utan bilen lång tid,nu börjar jag gilla den igen efter alla åtgärder.
Jag måste säga att Kabe har varit bra att göra med och ordnat allt till bra resultat, men det ska man ej behöva gå igenom när man handlar sprillans ny bil utan bli mer tid över för att ta en kall ÖL.

Toppen