• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övervintra i Spanien

F

F.d. 29868

Guest
Jag funderar lite på vad ni sysslar med som bor i Spanien hela vintern. Tänker då mest på er som bor på en camping...kan det inte bli långa dagar...? (Om man fricampar kan jag tänka mig att man åker runt och kollar nya platser hela tiden.) Men ligger ni oftast stilla, eller gör ni dagsutflyker med era husbilar, eller finns det sysselsättning hela tiden ?.
Vi skall åka ner efter Jul, vi spelar golf och har nog tänkt oss lite spelande, men ju mer man kollar, ju dyrare blir det, så det blir nog en begränsning på det....tyvärr. Skulle vara intressant att höra vad ni erfarna ressenärer har för åsikt om detta. Värmen är ju i.o.f en bra anledning, men det måste finnas mera...? Vad jag förstår.
Roland
 
F

F.d. 52911

Guest
Sv: Övervintra i Spanien

Hej Roland.
Dagen glider fram som hemma , man har en hel del sysslor även om man har ledigt.
Städa,tvätta.tömma,fylla,sola,handla,läsa,prominera och laga mat etc..
En sak till det finns inte bara värme der nere det är ochså LJUS.
I dessa tider är det helt ljust när du vaknar og det är ljust tills vid sex tiden.
Jag tycker ljuset är nästan lika viktigt som värmen.
Hälsningar
Paul Kaj
 
F

F.d. 28145

Guest
Sv: Övervintra i Spanien

Handarbete, korsord och bõcker kan vara bra att ha med.
Varfõr inte bõrja lyssna pá talbõcker? Har man bõckerna pá CD-rom=mp3 blir det 1bok/CD. Lyssnar man med en CD-spelare, tãnk pá att den máste kunna bõrja om dãr man slutade. Tror det stár "resume" i beskrivningarna i katalogerna.
 

Anders H

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Partille
HBK-Nr
2360
Medlemskap
2024
Sv: Övervintra i Spanien

Finns det någon Hbkare i Spanien som kan upplysa mig om det är lika krångligt som tidigare med gasol dvs att man måste ha kontrakt med ex Repsol för att kunna köpa p11 eller kan man numera bara åka in på en mack o byta flaska?

Anders H snart på väg :swoon:
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Övervintra i Spanien

Hej!
Vi är nu i Portugal, men i Spanien lär det fortfarande vara så att om man har en spansk gasolflaska så är det bara att byta den. Dock är det lite svårare att få tag i propan som som regel inte finns på mackar. Har man ingen spansk flaska, kan man försöka få tag i en på de lokala marknader som förekommer på många orter. Vi har en spansk, en tysk och en svensk flaska med oss. Plus adaptrar så att de kan anslutas till det svenska systemet på husbilen.
/Ingemar
 
Toppen