• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övervaka husdjuren när man lämnar bilen en stund

Johan76

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
38327
Medlemskap
2024
Vad har ni för kameror i bilen för att kolla till så hunden-katten-ungarna inte lever rövare när ni är borta?
 

Elisabeth.n

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
25014
Medlemskap
2024
Vi har en d link som vi är nöjda med.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.537
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024

Ett tips: Man kan ta med hunden när man ska äta på restaurang
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.450
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024

Ett tips: Man kan ta med hunden när man ska äta på restaurang
Lämnar du barnen ensamma i husbilen???

Pålle
Vad är du nervös att husdjuren/ barnen ställer till om du är från bilen en stund?
Varför komma med en massa orelevanta svar? Svara på TS fråga istället. Jag vill också ha en kamera så jag vet hur hunden mår.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.326
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det kryllar av prisvärda "Kina-kameror" som ansluts med usb och kopplas upp mot wifi.
Jag har totalt 6st olika modeller av märket Vstarcam

Utekameran la av efter 10år
Den lilla batteri kameran pajade batteriet i efter 4år, hade den på konstant laddning senaste året det gillade den inte. Annars har de funkat som förväntat.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.450
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Det korta svaret är enkelt, en kamera kanske är kul att ha men den saknar praktisk betydelse. Ta hund och barn med när ni lämnar husbilen.
Det är inte alltid man kan ta med hunden när man går iväg och då är det praktiskt att se vad hunden gör. Min ylar ibland och gör han det får man avbryta det man håller på med och gå och ta hand om hunden. Om vi som har hund barn och dylikt vill lämna dem en stund så är det vårt ansvar och då vill vi ha koll på vad som händer.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.326
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Vi lämnar vår katt kortare stunder i husbilen, kameran är outstanding, som ögon/öron, man kan även tala via den inbyggd högtalare och mikrofon, man har koll 360 grader, allt sparas på minneskort 24/7, vår funkar även som dashcam, den skickar pushnotis till mobilerna när den upptäcker rörelse i eller utanför husbilen m.m.
 

Johan76

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
38327
Medlemskap
2024

Ett tips: Man kan ta med hunden när man ska äta på restaurang
Japp. Jag har själv drivit vinbar/bistro/deli och där var alla hundar välkomna till många hundägares stora glödje. Hade dekalen "Ta Med Hunden" på dörren. :)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.326
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Kan man köra dem på 12 volt? Länken funkade inte.
De ansluts via usb=5V, finns även med inbyggt batteri, men den skulle jag inte rekommendera

Exakt Denna har jag i husbilen, har för mej att jag tog från Temu eller Amazon(?).
Demonterade den meningslösa backspegeln som sitter i frontsängen.
Monterade kameran där med medföljande takfäste.
Fällde in ett usb-uttag bredvid kameran, som får matning av spotlights under frontsängen, de matas från bobatteriet på min husbil.
Screenshot_20240820-101046.png
 
Senast ändrad:
Toppen