• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Överraskad

F

F.d. 16558

Guest
Min fru och jag blev väldigt överraskade nu i helgen. Vi var på premiärtur med vår husbil. Vi har inte haft husbil förut. Det var "sjötorpsdagarna" nu i Sjötorp så det var massor av folk och fordon. När vi skulle knöka in oss i denna smet och parkera våran husbil, kom det husbilsfolk från alla håll och ville hjälpa oss på plats. Vi har varit båtfolk i 25 år och aldrig har vi upplevt denna hjälpsamhet. Visst hjälps man åt på sjön också, men inte denna massiva hjärtlighet. TACK SÅ HEMSKT MYCKET. Ronnie o MAGGAN:wink::wideeyed:
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Överraskad

Hej!
Detta inger stort hopp för oss som också är nyingar, vi har hört innan att husbilsfolk håller ihop så här fick vi höra att det stämmer!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Överraskad

Vi har haft husvagn i 25 år och nu husbil i 5år. Båt har vi haft i 20 år fast det har varit båtar modell mindre fast man har kunnat övernatta i dom.
Varje semester så har man dragits till småbåtshamnar för man har saknat båten där hemma.
Fast det har varit många underhållande timmar man suttit och tittat på båtar och sett den ovilja att hjälpa varandra.
Kommer ihåg en semester när vi på hemvägen stannade vi gästhamnen i Trosa med husvagnen.
En man skulle backa ut sin 40 fotare och det fanns en båt som väntade bakom för att få den lediga platsen. Frun skulle ta båtshaken och trycka bojen i sidled men tajmingen gick fel så bojkättingen gick in i propellern och bojen dök. Snacka om motorstopp. Nu satt dom fast.
Båten som väntade cirklade runt och ur båtarna som låg bredvid kom det upp folk ur för det rasslade till bra.
Alla tittade och gick tillbaka till sitt semesterfirande i sina egna båtar.
Det var en av alla gånger vi bestämde oss att aldrig satsa på en stor båt.
Motsatsen har vi mött under alla år med husvagn och husbil. Så man kan sammanfatta att valet har varit rätt.
 
Toppen