• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Öresundpay-Bizz

Christer61

HBK Medlem
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
Hej alla. Fick en ny Bizz idag från ÖresundPay. Den är knuten till Österrike också Kategori 2. Men den nya verkar vara Kategori 3 men vi har bara 2 axlar. Någon mer som fått uppdaterad Bizz?

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Ja
Hej alla. Fick en ny Bizz idag från ÖresundPay. Den är knuten till Österrike också Kategori 2. Men den nya verkar vara Kategori 3 men vi har bara 2 axlar. Någon mer som fått uppdaterad Bizz?
Jag har beställt ny men inte fått den än, är din programmerad för 3 axlar så är det något fel, skicka mail och fråga.

anki&lars

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Du kan själv justera bizzen, Om du trycker på den svarta knappen i mindre än två sek visas den aktuella klassen .
Trycker du mer än två sek kan du ändra klassen /axlar. ska bif papper.
Jag körde från italien via udine till Salzburg kostade 950 kr. Det var bra i Betalstation typ Tauertunneln körde till höger förbi kön. Pipet var rätt så tydligt
1,5 kilometer före betalstationen meddelar den första skylten det. Ytterligare en följer efter en kilometer före betalstationen. Väl framme öppnar den så kallade tullplatsen med sina körfält och skyltningen visar namnet på respektive körfält.
Nu finns det i princip tre alternativ:

1. Du kör ett fordon under 3,5 ton tzGm (tekniskt tillåten totalvikt) och har ingen biljett innan resan --> Välj ett av de centrala körfälten med biljettautomat eller personalstöd.
  2. Du kör ett fordon under 3,5 ton tzGm (tekniskt tillåten totalvikt) och du har redan en biljett online innan resan --> Vänligen (om tillgängligt!) använd det gröna körfältet längst till vänster utan bommar. Om det inte finns något grönt körfält, välj en bilfil.
  3. Du kör lastbil, buss eller tung husbil och är utrustad med en GO-box --> Välj GO betalfil längst till höger.

Bilagor

• IMG.pdf
    1,8 MB · Visningar: 104
Senast ändrad:

Christer61

HBK Medlem
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
hej
Du kan själv justera bizzen, Om du trycker på den svarta knappen i mindre än två sek visas den aktuella klassen .
Trycker du mer än två sek kan du ändra klassen /axlar. ska bif papper.
Jag körde från italien via udine till Salzburg kostade 950 kr. Det var bra i Betalstation typ Tauertunneln körde till höger förbi kön. Pipet var rätt så tydligt
1,5 kilometer före betalstationen meddelar den första skylten det. Ytterligare en följer efter en kilometer före betalstationen. Väl framme öppnar den så kallade tullplatsen med sina körfält och skyltningen visar namnet på respektive körfält.
Nu finns det i princip tre alternativ:

1. Du kör ett fordon under 3,5 ton tzGm (tekniskt tillåten totalvikt) och har ingen biljett innan resan --> Välj ett av de centrala körfälten med biljettautomat eller personalstöd.
  2. Du kör ett fordon under 3,5 ton tzGm (tekniskt tillåten totalvikt) och du har redan en biljett online innan resan --> Vänligen (om tillgängligt!) använd det gröna körfältet längst till vänster utan bommar. Om det inte finns något grönt körfält, välj en bilfil.
  3. Du kör lastbil, buss eller tung husbil och är utrustad med en GO-box --> Välj GO betalfil längst till höger.
Tack för denna informationen. Det löste sig smidigt.

Christer61

HBK Medlem
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
Ja

Jag har beställt ny men inte fått den än, är din programmerad för 3 axlar så är det något fel, skicka mail och fråga.
Har mejlat men inte fått något svar ännu. Den verkar vara rätt enligt uppgifterna på mitt konto. Jag har alltså inte beställt någon ny utan dom har skickat den pga att det var något tekniskt fel med den gamla. Ska testa den över bron i helgen som kommer.

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
De har skickat ut nya bizzar då de gamla är behäftade med ett teknisk fel som de skriver . Jag fick också en ny den gamla ska skickas tillbaka i ett betalt porto kuvert

anki&lars

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Jag har kvar bizzen för öresundsbron med den har jag avtalet med stora belt, Med den nya kom i aluminiumpåse den använde jag till att avskärma den nya Pay bizzen så det inte blev dubbelt och det funkade. på bron och belten.

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
hej
Jag har kvar bizzen för öresundsbron med den har jag avtalet med stora belt, Med den nya kom i aluminiumpåse den använde jag till att avskärma den nya Pay bizzen så det inte blev dubbelt och det funkade. på bron och belten.
Förenkla det hela genom att bara använda bizzen till Österrike, Go avtalet med belten kör du på regnummer!

anki&lars

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Det var nytt för mej tackar för det . Och påsen ska man vara rädd om. Blir lite osäker när jag läsar detta .
För att få rabatt på Storebæltsbroen som privatkund måste din bizz från ØresundPAY vara registrerad för ett Storebælts privatavtal. Du registrerar dethär.

Senast ändrad:

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
hej
Det var nytt för mej tackar för det . Och påsen ska man vara rädd om. Blir lite osäker när jag läsar detta .
För att få rabatt på Storebæltsbroen som privatkund måste din bizz från ØresundPAY vara registrerad för ett Storebælts privatavtal. Du registrerar dethär.
Funkar att ha den i en plåtburk oxså

Toppen