• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Öresundpay akut

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Nu har mitt kontokort tagits bort igen. Förra gången var i april och då hjälpte de mig. Kan heller inte ändra kontokort uppgifter, igen, då jag inte kommer in på Brobizz! Nu står vi i Malmö och kan inte få rabatterna årsavgiften skulle ge. Det går inte att ringa Öresundsbron förrän på måndag. Vet någon om man kan få rabatterna i efterhand?
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.130
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Jag hade för något år sedan ett par passager i Norge med ogiltigt kreditkort på mitt konto hos Öresundpay. Då fick jag en faktura istället, med samma pris.
 

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Brobizz fungerar inte längre, men uppgifter kontokort ska ändras där??!!
Det går alltså inte, så kundtjänst Öresundsbron fick hjälpa mig i april. Eftersom vi då betalade årsavgift och det fungerade då trodde jag allt var ok. Tyvärr alltså samma problem igen. Jag får heller inga fakturor för jag har annan betalningsförmedlare, Brobizz. Men dem finns inte längre. Hur snurrigt kan något bli??
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Du ska gå in på öresundsbron.se, så länkas du rätt till inloggning på dina sidor. Jag har haft bizz och pay sedan bron byggdes, aldrig haft problem. Det finns ibland en "fysisk kundtjänst" vid bron om du håller till höger innan betalstationerna.
 
Senast ändrad:

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.987
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Hade liknande problem i våras. Orsaken var att mailadressen, på något sätt, länkade samman Brobizz med Öresundsbron. Jag fick Brobizz att ta bort mitt konto inklusive mailadress och efter någon halvtimme kunde jag lägga in uppgifterna på Öresundsbron/ÖresundPay.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
859
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Ja allt måste bort från BroBizz sen är det väldigt enkelt att sköta ÖresundGo avtalet via ÖresundPay! BroBizz kan inte lösa problemet ring eller mejla Öresundsbolaget så löser dom det! Det har hänt många!
 

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
När jag loggade in med Bank-ID kunde jag uppdatera kortet, så tack för det tipset! Sedan tar det upp till 36 timmar innan det registreras, så vi tvingades åka utan rabatterna. Jag ringer dem på måndag och hoppas få tillbaka pengarna i efterhand.
 

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Rabatt på broarna får man, men inte färjan till Puttgarden. Kombibiljett kostade 2700 kr och båda broarna 1500 så det är stor skillnad. Kan vara värt att åka runt.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
859
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Rabatt på broarna får man, men inte färjan till Puttgarden. Kombibiljett kostade 2700 kr och båda broarna 1500 så det är stor skillnad. Kan vara värt att åka runt.
Man undrar lite vad är det för kort du uppdaterar? Och Kombibiljett är ju för dom som inte har något ÖresundGo avtal, du har ju då bästa pris på bron sen får du ju söka bra pris för färjan!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Rabatt på broarna får man, men inte färjan till Puttgarden. Kombibiljett kostade 2700 kr och båda broarna 1500 så det är stor skillnad. Kan vara värt att åka runt.
Jag har ÖresundGO och Autocamperaftale med Storebaelt . Betalade 542 Skr för Öresundsbron och 299 Dkr (ca 450 SKr) för Stora Bält den 20 augusti 2024.
 

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Jag har Öresundpay. Är Öresundgo något annat?
När jag köper biljett loggar jag in på Öresundsbron och söker pris på en kombibiljett. När jag sökte var det samma pris på alla dagliga avgångar. Priset skulle förstås blivit bättre om jag beställt lång tid i förväg.
Det kortet jag uppdaterar är kreditkortet. Men loggar jag in med Bank-ID är det inget problem.
 

ekarna56

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Skurup
HBK-Nr
35747
Medlemskap
2025
0Jag har ÖresundGO och Autocamperaftale med Storebaelt . Betalade 542 Skr för Öresundsbron och 299 Dkr (ca 450 SKr) för Stora Bält den 20 augusti 2024.
Autocamperaftale gäller husbilar över 6m och max 3.5 ton, synd att det skall vara på detta vis då vår bil väger lite mer
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
562
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Har korsat sundet 10ggr men aldrig över broarna orsaken är att det blivit oftast billigare och bekvämare med färjan.
Man slipper ju ganska många mil att köra, man kan vila och äta på färjan och man kommer ett antal mil längre söderut. Går också enkelt att undvika Hamburg och trassla med en kostsam elbefärja verkar ingen bra lösning.
T.o.m. den ganska dyra Kielfärjan blir inte särskilt mycket dyrare om man lägger ihop allt.
I min snåla planering handlar det f.n. om trelleborg rostock och via Berlin söderut för att slippa de största vägarna blir billigare att tanka också. Sen kan man stanna till vid Tropical Island på vägen ner.
Trassel med broarna och betalning finns det många trådar om men det är ju en väldig mängd fordon som ska igenom. Verkar ingen rolig transportsträcka utsatt för väder och vind.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har korsat sundet 10ggr men aldrig över broarna orsaken är att det blivit oftast billigare och bekvämare med färjan.
Man slipper ju ganska många mil att köra, man kan vila och äta på färjan och man kommer ett antal mil längre söderut. Går också enkelt att undvika Hamburg och trassla med en kostsam elbefärja verkar ingen bra lösning.
T.o.m. den ganska dyra Kielfärjan blir inte särskilt mycket dyrare om man lägger ihop allt.
I min snåla planering handlar det f.n. om trelleborg rostock och via Berlin söderut för att slippa de största vägarna blir billigare att tanka också. Sen kan man stanna till vid Tropical Island på vägen ner.
Trassel med broarna och betalning finns det många trådar om men det är ju en väldig mängd fordon som ska igenom. Verkar ingen rolig transportsträcka utsatt för väder och vind.
Absolut är Trelleborg-Rostock det mest prisvärda alternativet. Särskilt om man jämför TT:s och Stenas olika priser och bokar lite längre i förväg och kan stå ut med 6 tråkiga timmar ombord. Men ibland är det skönt att bara glida obokad över broarna.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
859
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Jag har Öresundpay. Är Öresundgo något annat?
När jag köper biljett loggar jag in på Öresundsbron och söker pris på en kombibiljett. När jag sökte var det samma pris på alla dagliga avgångar. Priset skulle förstås blivit bättre om jag beställt lång tid i förväg.
Det kortet jag uppdaterar är kreditkortet. Men loggar jag in med Bank-ID är det inget problem.
ÖresundGo är rabattavtalet för bron och sedan ska överfarterna betalas via ÖresundPay! Om du har angivet ditt reg.nr så är det bara att köra, har du notiser på så får du veta om ditt kort inte är giltigt,du behöver aldrig köpa något. Färjan tar du via Scandlines app separat.
 
Toppen