• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Önskedrömmen

F

F.d. 25147

Guest
Hej
Jag har nu bestämt mig för att flytta in i en husbil/buss (kan inte förstå att jag inte har gjort det tidigare). Då jag har ett drömjobb som medför att jag kan utföra mina mitt jobb bara det finns en uppkopplig som funkar.

Jag har dock vissa krav och det är att det ska finnas ett garage där jag kan ha en smartbil eller min 4-hjuling.
Jag har hittat en buss i USA som uppfyller mina krav men jag kan inte hitta någon motsvarande buss här i Sverige.

Kan någon tipsa mig om en säljare som kan fixa fram en motsvarande buss så skulle jag vara tacksam då jag inte är intresserad av att importera en buss själv.
Min drömbuss är 2009 Damon Outlaw Motorhome | Virtual Tours

Naturligt vis ska den vara anpassad efter ”Svenska/Norrländska hållanden” då jag kommer att tillbringa min mesta tid i Norrland.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Önskedrömmen

Det er 5 eller 6 produsenter i Tyskland som produserer store biler for vinterbruk i nordiske forhold. Alle har bygget biler med garasje for Smart, og har flere modeller som kan ta 4-hjuls motorsykkler. De største standardbilene lages av Vario, mens Phoenix, Carthago, Niesmann+Bischoff ogConcorde har alle et stort utvalg av modeller, selv om de med Smart-garasje er bare på bestilling, en "outsider" er Stauber som med sin lettkonstruksjon klarer å bygge 10m lange biler med garasje for bil og totalvekt under 7500 kg. (Har ikke sett noen test av Stauber vinterstid, de 5 andre leveres normalt med Alde vannbåren varme).

Ut over de produsentene jeg har nevt her så finnes det en håndfull som bygger biler bare på bestilling - så vet en hva en vil ha så bygger de det etter avtale.
 
Toppen