• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ögongodis för oss som inte har råd

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Det är nog häftigt att få tillbringa en dag i en någon av dessa, men att äga och resa i? NOPE, inte av mig iallafall. För egen del så tycker jag t.o.m. att vår egen 8,15 meters är i största laget. Jag tycker det är rättvisare att jämföra dessa med en sommarstuga. Amerikanerna bor i dem i betydligt större utsträckning än vi, så för dem passar det nog. Dessutom kör de sällan en meter med dem efter de landat dem på den trailer camp de avser bo på. Och vem önskar en helikopterplatta inkl helikopter på taket av en HB? Tror ni den är vindkänslig efter vägen :twitcy:? Jag menar inte att vara negativ. Helt klart häftiga byggen, men det dräller av ännu coolare grejer om de jämförs med hus och stugor. Vilket förövrigt är va de används till over there.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
En noe lavere prisklasse Expedition Camper - TravelTrucks her i Australia kan en kjøre denne på personbil kjørkort (max 4500 kg totalvekt). Har ikke sett den på 2020 chassiet ennå, det har ny forstilling og mulighet for 9 trins automatlåda - har blitt redusert til 2 speed transfercase. Fortsatt med 3 diff sperrer og helt vill hjulvandring i Travelltruck tilpasning. Bil for kryssing av våre mange ørkner og gamleveien til Cape York.

Det finnes her nede endel 4x4 husbiler fra omlag 10 påbyggere. Eksempelvis EarthCruiser Australia Expedition Motorhome Camper Van Wollongong 4x4 restene etter grounderen Lance flyttet til USA og startet en fabrikk i Oregon.
 
Toppen