• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ögon operation

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Hej,

Ville bara delge en skön känsla av att kunna se och läsa utan glasögon, jag gjorde en RLE operation i Uppsala 22/2, helt smärtfritt..... Jag kunde inte ens se reg nr på bilen framför i trafiken utan glasögon, nu ser jag t.o.m. den lilla texten i mobiltelefon, skrev mitt första sms utan glasögon på 13 år, kan se på tv etc utan att behöva leta efter mina tre par glasögon :).

mvh Bosse 58 år.

F

F.d. 16087

Guest
Sv: Ögon operation

Låter helt underbart. Falköga är tillbaka.
Jag undrar till vilken kostnad och väntetid. Misstänker att det är på Akademiska.
MVH. Gunnar S
ps tänk att åter få se den man är gift med, Skämt!!!

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Gjorde detta för drygt ett år sedan och det fungerar perfekt. Dock måste jag ha glasögon när jag läser och jobbar med datorn.
Skickliga kirurger, ena ögat tog 14 min och andra 13 min. Gjordes på S:t Eriks i Stockholm
Lycka till
Hälsn Bror

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Låter helt underbart. Falköga är tillbaka.
Jag undrar till vilken kostnad och väntetid. Misstänker att det är på Akademiska.
MVH. Gunnar S
ps tänk att åter få se den man är gift med, Skämt!!!

Det gick väldigt fort sedan jag bestämt mig, fick en undersökningstid på en vecka och bokade operation veckan efter, jag ska dock medge att jag var riktigt rädd de skulle ju i alla fall göra ett snitt i ögat, ta bort min egen lins och sätta dit en konstgjord, men efter att ha fått bedövningsdroppar i ögonen så kändes ingenting jag t.o.m. pratade med kirurgen under tiden han opererade, så till alla er som är sugna på detta, det gör inte ont. Tyvärr är det väldigt dyrt i mitt fall kostade det 49500 kronor. Operationen gjordes på Memira i Uppsala, underbar personal, se deras hemsida www.memira.se.

mvh Bosse

Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest

Jag gjorde en liknande operation för sisådär 15 år sedan nu. Det var underbart att slippa glasögonen och kunna se igen.
Nu behöver jag åter glasögon i en del situationer. Men det är en himmelsvid skillnad mot att alltid behöva dem. :)

//Stefan

Toppen