• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Återförsäljare

F

F.d. 3681

Guest
Hej alla glada

Vi är nya medlemmar åtminstone kanske imorgon när pengarna kommit in. Vi har en Mclouis Glen 432 -05 som vi köpte privat sent ifjol. Vi undrar om det finns någon därute som vet vilka och var återförsäljare/verkstäder för detta märke finns i Sverige? Jag läste någonstans på forumet att de var 4 stycken i alla fall. Vi bor precis mitt i Sverige i Härnösand närmare bestämt. Vi vet om Dungens i Örebro och dom i Kalmar Weidars nånting.

En annan fråga som vi funderar på hur vet man om bilen är fukttestad?

Vi har alltså bara börjat vårt campingliv i husbil, men är redan frälsta. Vi har även sett en fantastisk planlösning (för oss i alla fall) på en Tandy 672 med sängen mitt bak. Man blir i ärlighetens namn lite less på klättrandet upp och ner till alkoven. Men det är mycket pengar också när man närmar sig miljonen.

Det är otroligt kul därute med att alla husbilsägare vinkar åt varandra när vi möts. I övrigt har vi förstått att vi har mycket att lära av både skrivna och oskrivna regler på campingplatserna t ex. Men som tur är finns många självutnämnda campingpoliser, som man får ta med en nypa salt men självklart gör man ju oftast som dom säger.

Hälsningar med en längtan till säsongen drar igång på fullt allvar

Karin och Bertil

:wink:

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Återförsäljare

Hej
Välkomna ska ni vara.
I haninge, närmare Brandbergen säljs det McLouis. Har väl startat under vintern. Firman höll till i Jordbro industriområde och hette då Mobile Living typ.
Haninge ligger 2 mil söder om Sthlm vid riksväg 73 Nynäsvägen.
Avfart Brandbergen, husbilarna står alldeles vid motorvägen inne på tomten förstås.
Vår erfarenhet från campingar är den att man får hjälp från dom som är där när man kommer, mycket trevligt.
Sen förståss så finns ju alla ställplatser som man som medlem kan läsa och skriva ut, här på hemsidan.
Välkomna än en gång
Gert och Barbro

F

F.d. 25038

Guest
Sv: Återförsäljare

Hej å välkomna angående fuktest brukar det finnas nåt slags protokoll som
bevis på testen

Häls Mikael o Carina

:mcride:

ps på nyare bilar finns en bok som påminner om en servicebok där de för in testtillfälle
för ev förlängning av ev fuktgaranti

Senast redigerad av en moderator:
Toppen