• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Återbetalning av försäkringspremie.

F

F.d. 1471

Guest
Jag och en bekant har råkat ut för följande. Vi har båda försäkring för husbil i Caravan Club. Vi båda ställde av våra husbilar förra månaden. Snabbt kom en faktura på avställningsförsäkringspremie. Sedan hände inget mer. Så efter 3 veckor en månad tar vi kontakt med CC och frågar vart våra överskottspremiepengar från våra helförsäkringar tagit vägen. Har inte ni fått dem får vi till svar. Nu är det löst för vår del men har fler med försäkring i CC råkat ut för detta ? Och om det är så så borde vi som råkat ut för detta påpeka det gemensamt.

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2025
Sv: Återbetalning av försäkringspremie.

Samma sak här. Ställde av husbilen för drygt 4 veckor sedan. Har inte fått överskottet tillbaka från helförsäkringen, däremot en inbetalningsavi på avställningsförsäkringen som skall betalas vid månadsskiftet. Är det så illa att man måste kontakta bolaget för att få tillbaka de försäkringspengar som man har rätt till?
Hälsningar
Lennart

F

F.d. 1471

Guest

Ja i tre fall vet vi nu att det är så. Finns det fler kan jag sammanställa våra namn och adresser och ta kontakt med CC styrelse.

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Försäkringsavien/beviset kom ganska snart efter avställningen,men det är 30 dgr att betala på och innan dess hade jag fått de pengar jag skulle ha insatt på konto ( 3 v). Jag hade If innan och upplägget är ganska likt.

sonyLT

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024

Efter att jag ställde av husbilen,fick jag en faktura på avställningspremien som jag betalade omgående, sedan dröjde det inte mer än en vecka så kom en utbetalning på mitt konto från caravan försäkring .
Återbetalning av premier vid avställning.

F

F.d. 1471

Guest

Benndix och sonyLT var det i årets avställning eller vid en annan tidpunkt? Det jag relaterat till hände i oktober. Var det oktober för er också ??

martleifen

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
831
Medlemskap
2024

Caravan clubs försäkring. Jag ställde av min Husbil den 29 oktober sedan kom avställningförsäkringen att jag ska betala denna, då ringde jag upp och sa att dom kunde ta av de pengar jag hade innestående men det gick inte, så jag ska få tillbaka den summan som fanns. Men det tog lång tid innan pengar kom tillbaka över 3 veckor

Martleifen

Geje

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2025

Har Länsförsäkringar. Pengarna återbetalades till mitt konto efter 2-3 veckor och då hade man dragit av premien för avställning.

F

F.d. 11561

Guest

Har också Länsförsäkringar och det har fungerat perfekt dvs lika ovan.

Kreos

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
530
Medlemskap
2024

Jag har också Länsförsäkringar, när jag ställde av Reglerade dom innom en vecka.

Henry

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Vi ställde av bilen hos Vägverket via Internet och efter några dagar fick vi med automatik ut nya försäkringspapper av vårt försäkringsbolag Trygg Hansa.

Avdrag hade gjorts för stilleståndsförsäkringen och resten av pengarna fick vi utbetalt och infört på kontot inom en vecka.

Hälsn Dan P
:yes:

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2025

Vi har idag råkat ut för samma sak, dvs bilen avställd via Vägverket för ett par veckor sedan. Idag kom en avi för avställningsförsäkring.

Vi har Motormännens husbilsförsäkring och jag har för mig att det är samma försäkringsbolag i botten som CC.

Ska ta och ringa dem i veckan och kolla saken.

Tack Byrstner som tog upp frågan!

Hälsar

Hans

F

F.d. 29781

Guest

Hej husbilsvänner.
Vi har också vår husbil försäkrad i Caravan Club, och ställer av i november. Efter vår anmälan till VV. tog det ca. två veckor så hade vi överskjutande premie på kontot. Men premieavin för garageförsäkringen, (som går in automatiskt,) kom före, och det var likadant förra året. Dom kunde ha kvittat den med det överskjutande beloppet tycker man. Men försäkringen fungerar, och har förmodligen den lägsta premien.
M.v.h. 773 Egon E.

Toppen