• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Årskrönika!!!

F

F.d. 3067

Guest
Hej alla!

Ja nu sitter man och sumerar 2009 och fundrar på hur 2010 ska bli. Tittat på Årskrönikor på Tv, ser allt elende som är ute i Värden, själmordsbombare, mördare osv. ser lämlästade barn och vuxna, ser all svält som finns. Jag kommer osökt att tänka på hur jäkla bra vi har det i Sverige.

Men HBK kamrater vi gnäller över skitsaker, vägskatt är för hög, bränsle för dyrt, försäkringar för dyra, maten är för dyr, det är för dåligt väder, fyy för snö och kyla osv.

Men som jag sa tidigare, jäklar va bra vi har det, nu får vi försöka att sluta gnälla över skit saker, vara snälla mot varandra å ta vara på tiden och vårat fantastiska land.

Hoppas att husbils säsongen 2010 blir härlig! Vi i Jämtland önskar Er alla en riktigt god fortsättning på de nya året.

Gunnar & Kersti
Gristroll å katter.

Bilagor

• div bilder 021.JPG
    div bilder 021.JPG
    1,7 MB · Visningar: 6
  • div bilder 018.JPG
    div bilder 018.JPG
    2 MB · Visningar: 3
  • div bilder 019.JPG
    div bilder 019.JPG
    1,4 MB · Visningar: 2
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Årskrönika!!!

:rolleyes: Hej på er !
Visst har vi det bra och visst gnäller vi ibland , men vad ska vi skriva om och vad ska vi diskutera om vi alla här i klubben är så eniga om allt vad avser skatter ,bränslepriser ev fel på husbilarna osv. att vi överhuvudtaget inte ska föra såna saker på tal för då blir alla vi som gör det betraktade som riktiga kverulanter .
Klart att vi alla ska vara glad över det vi har , men ändå måste vi ju få ha åsikter om saker och ting .
Att vi gnäller och har skilda åsikter ibland är ju inte det samma som att vi har för avsikt att vara dumma mot någon eller några som inte alltid delar ens åsikt .
;)Rulla Lungt

F

F.d. 3067

Guest

:rolleyes: Hej på er !
Visst har vi det bra och visst gnäller vi ibland , men vad ska vi skriva om och vad ska vi diskutera om vi alla här i klubben är så eniga om allt vad avser skatter ,bränslepriser ev fel på husbilarna osv. att vi överhuvudtaget inte ska föra såna saker på tal för då blir alla vi som gör det betraktade som riktiga kverulanter .
Klart att vi alla ska vara glad över det vi har , men ändå måste vi ju få ha åsikter om saker och ting .
Att vi gnäller och har skilda åsikter ibland är ju inte det samma som att vi har för avsikt att vara dumma mot någon eller några som inte alltid delar ens åsikt .
;)Rulla Lungt

Håller med dig att visst måste vi få ha skilda åsikter och diskutera olika saker här på hemsidan, du missförstod mig lite kanske, för jag menade i största allmänhet!

Viktigt att förstå hur bra vi har.

/Gunnar

Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest

Gunnar! Din avatar är väldigt väldigt mörk!! Vad skall det vara? Husbilen?

Håller med om att vi skall vara tacksamma för det vi har och ser fram mot kommande vår (i denna efterhängsna kyla - just nu kl 18 sönd kväll minus 15-16 grader)!!!!!!! Vi har det jättebra trots allt allihop. Har de senaste kalla dagarna tänkt mkt på de hemlösa överallt som sover ute kanske bara med tidningar som täcke. Vi har trots allt tak över huvudet och varmt inne även om jag aldrig frusit så mycket inne som denna vinter. Men har man ett gammalt relativt oisolerat hus så får man stå sitt kast. Skall def åtgärdas innan nästa vinter.

Ha det bra alla fina HBKare - snart ställer vi på igen, bara tre månader kvar.

fru hianders/Inger

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Men Inger då, fryser ni????
Då får ni la kömma hit till öss, vi ha de varmt å gött, här e 27 grader i köket just nu...Egon går iklädd endast kalsingar om det skulle locka mer...:D Försöker väl få mig att klä av mig genom att stoppa i mer ved i kaminen!

Veden den värmer många gånger innan den hamnar i kaminen...
Skönt å komma inomhus när vi varit ute på vår damm o åkt skridskor i fyra timmar, barnen orkade mer, men föräldrarna var trötta o frusna!

Visst har vi det bra, och detta tänker jag på varje dag! Jag är så glad att vi kan bo som vi gör med naturen runt omkring oss, barnen kan åka både skidor och skridskor utanför husknuten, och att vi har en jättefin husbil som vi kan åka ut med när vi vill.
Herregud vad jag är tacksam för att jag får leva detta liv!

/Annette

F

F.d. 3067

Guest

Gunnar! Din avatar är väldigt väldigt mörk!! Vad skall det vara? Husbilen?

Håller med om att vi skall vara tacksamma för det vi har och ser fram mot kommande vår (i denna efterhängsna kyla - just nu kl 18 sönd kväll minus 15-16 grader)!!!!!!! Vi har det jättebra trots allt allihop. Har de senaste kalla dagarna tänkt mkt på de hemlösa överallt som sover ute kanske bara med tidningar som täcke. Vi har trots allt tak över huvudet och varmt inne även om jag aldrig frusit så mycket inne som denna vinter. Men har man ett gammalt relativt oisolerat hus så får man stå sitt kast. Skall def åtgärdas innan nästa vinter.

Ha det bra alla fina HBKare - snart ställer vi på igen, bara tre månader kvar.

fru hianders/Inger

Ja inger de är husbilen på kvällen -25 grader var de då, nu har vi faktist bara -5.

/Gunnar

Toppen