• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Årets ställplats ?

F

F.d. 25038

Guest
Tyckte iden med favvocampingar var så bra att jag startar en för ställplatser också?!

Mina favoriter för säsongen som varit blir nog Skalhamn (lysekil) och bryggan Hunnebo
samt smedjan (akvarelmuseet ) Skärhamn vars minnen kanske gör så att den här vintern inte blir så lång och tung .

:cool:

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025
Sv: Årets ställplats ?

För oss kommer Ranarps strand som smultronställe nr 1. En mysig småbåtshamn samt nära till strand och bad och ingen trafik. Man träffar ofta på andra HBK:are där vilket vi tycker är jättetrevligt.

Rydebäck utanför Helsingborg är också en fin ställplats som ligger alldeles utmed havet - trevligt att kunna titta på all båttrafik som går över sundet.

En tredje ställplats som vi ofta besöker är Apelviken i Varberg som också ligger alldeles utmed havet.

Dessa platser passar oss bra eftersom det inte är så långt för oss att köra.

Senast ändrad:

GöranH

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022

Hej här e min lista:

1:Villingsbergsfiskecamp(naturnära med mycket bra fiske å storfisk)

2:Garmisch-Partenkirchen(kanon)

3:Trosahamn(Det bara är fint där)

4:Strängnäs(Nära till mat å dryck)

Senast ändrad:

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025

För oss är det Hunnebostrand som är årets ställplats
Minns än den härliga helgen i somras när vi var 68 bilar
samtidigt och vi satt på kajen och hade trevligt och flera i gänget
spelade gitarr dragspel och munspel.

F

F.d. 12156

Guest

För oss är det Kristinehamn som är årets ställplats,även Forsvik.I Kristinehamn hade man nära till allting och så var det fint där man stod med husbilen.Garanterat ett besök i sommar igen.Forsvik hade sin tjusning också,där man stod uppställd jäms kanalen och kunde se båtarna slussa./Åse

F

F.d. 55256

Guest

Kanske inte ställplats, men sommarens övernattning på Franska Rivieran med ljusen från miljonärsvillorna i St Tropez var en höjdare.
Ove.G

Bilagor

• IMG_0029.jpg
    IMG_0029.jpg
    818,8 KB · Visningar: 7
  • IMG_0031.jpg
    IMG_0031.jpg
    1 MB · Visningar: 5
  • IMG_0033.jpg
    IMG_0033.jpg
    725,1 KB · Visningar: 3

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Strängnäs är inte så dumt inte Trosa eller, Tyvärr har jag inte hittat så många ställen runt Stockholm, som man kan stanna & övernatta på med gått samvete. Bra & kul tråd.
Väntar med spänning på bra ställen att stanna på. Bilen är start klar

Toppen