• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Årets Julklapp....

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
.......häri finns många förslag,precis som tidigare år.
Men så tänker jag till, min garderob är redan full med alla möjliga" årets julklappar" prylar färdiga att säljas på loppis och lämnas till Amnisty.
Tanken slår mig då, varför firar vi Julen?
För att tillgodose det egna materialistiska egot?
För köpmännens skull?
Eller firar vi julen för något som vi kristna , och andra religoner tror på?
För mig är det så. Och jag skäms inte heller för att mina kyrkobesök dubblas under just den helgen.
I dagens snabba ryck kraftigt understödd av massvis av reklam, köp.köp.köp...
då glömmer vi lätt, varför vi firar Julen. Detta återspeglas i samhället, i trafiken men även tyvärr också inom familjer och mellan länder och kontinenter. Se bara på klimatförhandlingarna hur enormt svåra dessa är. Livskvalite, är också ett sådant begrepp som tyvärr inte alltid står i förgrunden, utan girigheten och pengamakten regerar alltför ofta.

Det är därför som min ""årets julklapp blir, "tid för eftertanke och besinning"
tillsammans med mina barn och min hustru.
Och får alla som utkämpar olika former av stridigheter, utomlands och även här hemma, säger jag "eld upphör" .
En god jul önskar jag alla här i klubben.

Mvh
Fincan

Toppen