• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Åretruntplats

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Vi är några gubbar som funderar på plats att stå hela året. Mao att ha husbilen som permanent bostad.Läste om några som hyrt en industritomt och som ordnat med el,vatten och avlopp. Med havsutsikt tom. Finns det fler som är intresserade av liknande? Någon som har tips om hur man går vidare eller finns det redan sådana platser? En "nyetablering" av en sådan plats kostar så klart lite slantar men är man tillräckligt många(fast inte för många) skulle det nog vara möjligt. I vårt fall är det Stockholmsområdet med omnejd som är intressant. Det ska bli intressant att höra om det är fler än vi som går i samma tankar. Havsutsikt är ju inget krav,, men man kan ju alltid drömma.

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Åretruntplats

Då är väl frågan Varför skall ni ha motor på "huset" om ni skall bo där året om:confused:

Då är det väl Husvagn som är rätt alternativ:rolleyes:

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

Lite småskuret svar tycker jag(kan ju vara skrivklåda också) men jag var väl inte tillräckligt tydlig. Naturligtvis ska bilen användas som husbil. dvs åka iväg då och då men ändå ha en permanent plats. Hoppas det här blir förståeligare.

F

F.d. 13449

Guest

Finns väl någon/några i klubben som har husbilen som åretrunt-boende i stockholmstrakten. Dock bor de på camping vet jag.

F

F.d. 9344

Guest

Lite småskuret svar tycker jag(kan ju vara skrivklåda också) men jag var väl inte tillräckligt tydlig. Naturligtvis ska bilen användas som husbil. dvs åka iväg då och då men ändå ha en permanent plats. Hoppas det här blir förståeligare.

Det var en annan sak då är även jag med:wink: Nej då inte skrivklåda bara lite förvånad över tanken att ställa upp en husbil permanent, inget illa menat på något sätt:)

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

Låter bra tycker jag. För att "veckla ut" det hela mer så är det så att vi planerar att resa söderut till vintern. Ett halvt år i Sydeuropa, så varför ha en lägenhet stående, eller 2:handsuthyrd. För övrigt så åks det en hel del just nu här hemma i Sverige. men någon slags fast punkt måste man ju ha. Därav min fundering om det är fler som är intresserade.:wink:

F

F.d. 53022

Guest

Vi bor permanent i vår husbil och tillbringar vintern vid Medelhavet, för att ha en fast plats i Sverige har vi tagit över en gammal idrottsanläggning som ligger i skogen utan grannar och där finns klubbstuga med duschar och toaletter samt tvättstuga och stora grönområden med massor av p-platser till husbilar.
Det har blivet vår fasta plats när vi är hemma, det åker och kommer husbilar hela tiden så det blir inte ensamt.
Det passar oss bra, fungerar över förväntan.
Monica o Bosse

H

hianders

Guest

Hej! Det är väl egentligen Bosse & Monica som skall svara men eftersom vi var där för några veckor sedan så tror vi det blir svårt eftersom det är en lång väg fram till platsen som skall plogas och eftersom B&M inte är hemma då så...........

Inger/fru hianders
:swoon:

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Låter bra tycker jag. För att "veckla ut" det hela mer så är det så att vi planerar att resa söderut till vintern. Ett halvt år i Sydeuropa, så varför ha en lägenhet stående, eller 2:handsuthyrd. För övrigt så åks det en hel del just nu här hemma i Sverige. men någon slags fast punkt måste man ju ha. Därav min fundering om det är fler som är intresserade.:wink:

Vi kommer enbart att bo i husbilen från månadsskiftet. Tror det kommer att funka utmärkt, även om vi inte drar söderöver på vintern.

Monica

F

F.d. 53022

Guest

Hej
Kommer man att kunna besöka Skutesjön även vintertid?

Rolf och Monica
Jag hoppas att det blir så, men det är mycket som skall fungera såsom ploga vägen med mera.
Det är några HBK-vänner som är här ofta som fått nycklar. Jag hoppas att framöver hitta en hustomte som kan sköta stället på vintern, det finns några gamla eldsjälar i Kinna IF som tillbringat hela sitt liv i Skutesjön, och dessutom bor granne Skutesjön, hoppas och tror att jag hittar hustomten där.
Jobbar på detta.
Bosse

F

F.d. 53022

Guest

Om jag inte hittar en bra lösning för vinterbesök så kan man göra som vi gjorde tidigare, stå på kommunens parkering som ligger ca150 met från sportstugan.
Då kan man lösa det så att vissa utvalda har nycklar till sportstugan och då finns det möjlighet att använda sportstugan som är uppvärmd hela året.
Det finns öppen spis, duschar, toaletter samt dam o herrbastu, det kan vara ett alternativ, skall fundera på detta.
Bosse

Toppen