• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Åretrunt Camping

M

mikkis

Guest
Någon som känner till en åretrunt camping i göteborgs området föruton Aspens camping?

Vi har planer på att köpa oss en större husbil medell Concord Liner ca 11meter eller den nya Phonixen i samma storleks klass, har då i avsikt att pröva på ett åretrunt boende i husbilen.
men har svårt att finna någon lämplig camping, ifall någon har tips och ideer så tar vi tacksamt emot dessa!
/
Mikkis

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Åretrunt Camping

Hej Mickis!
Vad jag vet så har väl både Kärralund och Åby öppet året runt.:yes:

Sen är det väl inte det billigaste sättet att bo, men om du väljer Åby har du ju nära till möjliga kassaförstärkningar (eller försvagningar).:rolleyes: :wideeyed:

/Thomas

M

mikkis

Guest

haha den var bra *s* ja du mina"kameler" jag brukar satsa på brukar ju inte vara dom första som passerar linjen!
man tack för tipset!
skall be frugan sätta sig med telefonen i morgon och ringa runt lite!

F

F.d. 6238

Guest

Mikkis det är inte säkert att Du får bo på Kärralund.

Vi har försökt några gånger men eftersom vi bor i Göteborg så får vi inte detta.

Ni bor ju i Partille och jag tror att dom kommer att neka Er ckså,
jag har anmält dom till DO men dom tar inte upp fallet.

Hälsningar från kurt.b
:confused:

Tomten 560

FD HBK Medlem
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
25427
Medlemskap
2023

Du har Vårgårda camping Tångahed De håller låg pris mm. Men det blir en bit att pendla om du arbetar i Gbg. Men det kan vara värt att räkna på.

K & P Express

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2025

Marstarnds Camping tar emot campare om du frågar...snällt...vi har kompisar som bor i husvagn där. Begränsad service förståss.

CarpeDiem

M

mikkis

Guest

Tack till alla er som svarat angående min fråga här !
Nu skal vi bara sätta oss ner och ringa runt och räkna!

F

F.d. 1883

Guest

Ni skall alltså bo HELTID i Husbil, sälja huset/bostadsrätten eller göra er av med hyreslägenheten?
Ibland drömmer jag samma tanke, men om ett antal år.
Sommarstugan ihop med brorsan på sommaren i Sverige och sydligare nejder på vintern.
Ljuva tanke!:D

M

mikkis

Guest

hej Crystal.
ja tanken är att ha ett "prova på år" att bo i husbilen.
och vårat ordinarie hem gör vi INTE av oss med utan inkvarterar isåfall ett av barnet där. men allt detta är fortfarande i planerings stadium och kanske inte ens blir av . men vi har ju pratat om detta och både jag och min fru samt våra 2 små papillon hundar är intresserade att pröva på detta boende.
/
mikkis

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Hej mikkis,
vi har gjort som ni tänker och bor sedan 2 månader på Ängby Camping i Stockholm. Kunde lika gärna varit Göteborg om våra arbeten hade funnits där. Vi har för tillfället en Concorde Carisma 840 F - men har funderingar på att byta till en Concorde Liner 1090 M. Vi har redan sålt hus men har en sommarstuga kvar i Blekinge men funderar starkt på att sälja den också. Vad vi känner idag har vi inget behov att skaffa någon lägenhet.

Kurt & Margot

Senast ändrad:
M

mikkis

Guest

woow Kumani..
Mycket avundsjuk blir jag ju nu!

så hur funkar det med att tvätta kläder och allt sådant? fast man får ju anpassa sig såklart. Hmm detta ger mig bara mera blodad tand till att byta husbil nu..
var även inne på en chartago men men. det har jag släppt får nog bli en Concorde Liner eller en phonix... men som sagt allt är ännu i planerings stadiet..

Tror att det är första steget at flytta ut i husbilen som tar emot.. när man väl flyttat ut så är det säkert inga problem"
Tack Kumani återigen att du ger oss inspiration *ler*
/
Mikkis

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Här på campingen finns en väl fungerande tvättstuga med två tvättmaskiner och två torktumlare. Strykning av tvätten sker i husbilen med en något mindre uppfällbar bordsstrykbräda. Vi tömmer tankarna och fyller vatten var fjortonde dag. Hyran ingår också kabel TV när det blir tid över för att titta. Det skönaste med att bo såhär är att det varje kväll känns som om det vore semester. Men framförallt har träffar man nya grannar mest hela tiden - trots detta är det över femtio personer som bor här.
Du är välkommen att ringa eller skriva via e-post-

Kurt & Margot

F

F.d. 8036

Guest

Hej Kurt o Margot,

Lite vid sidan om ämnet men i alla fall . . .

Skall till Sthlm i slutet av oktober för att se ett par teaterföreställningar och hade tänkt att boka på Ängby eftersom Bredäng är stängt.
Eftersom ni bor där antar jag att det är en bra camping och bra omgivningar där vi kan promenera med våra 3 cavalierer. Det gäller från den 22/23 till den 27 oktober.

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Campingen är öppen och är mycket trevlig. Det finns stora grönområden för promenader och en liten göl som det går motionsspår runt.

Välkomna till S Ängby
Kurt & Margot

Toppen