• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Året runt boende / Rimor

F

F.d. 4343

Guest
Hej !

Jag är intresserad av att köpa en husbil och bo i permanent och har hittat
några Rimor av främst modellen Europeo som jag gillar planlösningen i, de ser
enkelt inredda och mysiga ut och inte allt för trånga.

Men nu undrar jag om någon av er har erfarenhet av hur de håller värmen på vintern? Och om ni har tips på andra vagnar som är bra planlösta och lämpas för året runt boende.

Är det också möjligt att sätta upp en parabol på taket och få tillgång till satellit tv , jag tar gärna del av era erfarenheter och tips.

Kommer åka ner till Tyskland till försommaren och hämta en vagn så
snart finansieringen är klar.

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Året runt boende / Rimor

Hej Jörn T
Velkommen til HBK som intresserad.

Jeg har en eldre Rimor Europeo på Ford chassis.
Mycket nöjd gennem omtrent 14 år - samme husbil - tilpasset behov.
Optimal planløsning.

Rimor er dårlig isoleret - men det er ikke vesentlig, den ytre varm-avgivelse avhenger av innredningen - min er reduseret med cirka 25 %.
Om du var medlem av foreningen kunne du se foto av min inredning på
Visa Min Husbil
Det koster liten - som medlem - mycket uden råd.

F

F.d. 7702

Guest
Sv: Året runt boende / Rimor

Hej
Vad parambolen beträffar så är det inga problem, jag har en sådan, min var monterad redan som ny, köpte den i Tyskland, Du kan säkert hitta en vagn med Parambol o mycket annat, inte helt fel med en dieselvärmare, OM strömmen går, o gasolen är på upphällning. Vad betr. K-värde (isolering), så vet säkert någon annan mer om detta, men jag har erfarenhet av Dethleffs, leta efter en sådan.
lycka till Sune

Toppen