• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ålder.......

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Hej alla

Har läst lite i forumet och tycker det är intressant.

Men vad jag undrar är, hur många i våran ålder som är med i husbilsklubben.
Vi är ett par på runt 40, tonåriga barn som sällan är med på våra husbilsresor, åtminstone inte frivilligt.

Jag läste reportaget om husbilsklubben i Husvagn och Camping och studerade bilderna från träffen noga. Det så ut som dom flesta var något äldre än vi. (Hoppas ingen tar illa upp nu...........):eek:

Inte för att ålder är så viktigt, men man har onekligen mer gemensamt med andra i samma åldersgrupp. På campingar vi varit på dom senaste åren, är det sällan vi ser par i våran ålder i husbilar. Dom har oftast husvagnar.

Så var är alla husbilsfantaster runt 40??? :wub:

MVH
Smålänningen

F

F.d. 2549

Guest
Sv: Ålder.......

Hej smålänningen!

Du kan vara lugn, det finns en del ungdomar i din ålder i klubben.
Jag håller med dig i stort att det är mer givande att träffa jämnåriga än de som skiljer sig avsevärt i ålder. Men detta är endast om träffarna sker kontinuerligt. Att komma i kontakt med yngre och äldre under en kort träff ser jag inte som något hinder, snarare tvärtom. Man får en syn på livet från andra perspektiv än det ”rätta” som man själv har. Dessutom så bjuder ofta de ”gamla” på en livserfarenhet som kan vara till stor hjälp för ungdomen i deras strävan efter fagra blomsterängar. Allt detta står dock och faller på den enskilde individen, om den är utåtriktad och öppen eller sitter inne och kurar i bilen i väntan på – ja vadå?
Hälsningar från farbror Claes och välkomna skall ni vara.

Rembrandt

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
93
Medlemskap
2024

Tjena Smålänningen!

Det här med ålder är överskattat :wink:
Jag tror nog mer på intresset av husbilar betyder mer än åldern. Det känns som att "vara" med husbil är en livsstil där åldern inte har någon betydelse.. tycker iaf jag :)

Visst, jag har inte haft med mig barnen på någon träff ännu men beror nog mest på att det inte har blivit tillfälle till detta än.. Har ju bara varit på en träff :wideeyed:

/Rembrandt

Senast ändrad:
F

F.d. 3753

Guest

Vi kanske är både gråhåriga och lite skrynkliga men vi är unga i sinnet. :p

F

F.d. 52909

Guest

loomis...var du med på påskträffen, tänkte på det med skrynklig ! :p
Annars håller jag helt med alla föregående språkrör...allt blir vad man gör det till ! :cool:

Mvh

F

F.d. 3753

Guest

Roller....
Om jag hade varit där hade du nog kommit ihåg det. :wink::swoon::confused:
Var det någon som var skrynklig där?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4879

Guest

Ja vad är åldern för något? Jo ett par "nuffror" i "prästbetyget". Man är garanterat inte äldre än vad man gör sig till, sjuk kan man bli redan vid 20. Vi åker hoj, kör enduro, flyger, kör racing mm. Påtar i backen, gräver och bygger, går gärna ut och röjer över ett antal bärs. Kroknar sällan före 30 taggarna. Vad vi gör i sovrummet är våran hemlighet.. Så j-a tråkigt att folk är så åldersfixerade ibland och tror att livet har passerat när man har fyllt 45. Vi fyller 54 och 56 i år och livet är väl inne på den första tredjedelen känns det som!

Kia och Göran

F

F.d. 4326

Guest

Håller absolut med om att åldern inte har någon betydelse, Men iallafall så är jag 43 och min fru 40. Men det är ju trots allt så om man har barn och bara umgås med personer över 50 så vlir det iallafall lite trist för barnen. Vi har en son som är 19 och ser fram mot husbilsåkandet, följer väl inte med varje gång men ibland iallafall. Vi har även en dotter som är 9 år. Hon är lika utåtriktad som jag och hittar kompisar på en halvtimme när vi är på caming.

Peter

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Er där ute i "rymden".

Om Ni lyssnar på KÖLIS så har han mycket erfaring som norrmännen säger.

Ett av det bästa ögongblick i vårat liv var när Kölis och Kia skulle förlova sig.
Detta skedde på Nyårsafton 2006-07 i Kaxholmen.

Dom förlova sig och som själ för detta så sa Kölis.
"JAG CITERAR"
Vi gör detta ----FÖR ATT LEGALISERA SNUSKET---- DETTA VAR DET BÄSTA JAG HÖRT I MITT LIV.

Tack Kölis och Kia för att Ni finns. Ni är så underbara med Er KÄRLEK till varandra.

Hälsningar från medlem 35 som inte är så jäv-a olycklig heller.

;) ;) ;) ;) ;) ;) det blev 6

F

F.d. 12730

Guest

Hej alla vi är 52 och 50, fortfarande tre barn hemma, 19, 16 och 11 år och så en utflyttad tjej. Det är problem ibland med tonåringarna. Inte vill de med, eller annars är det bara vissa ställen som är ok. Minsta flickan tycker fortfarande det är roligt men vill ju ha kompisar att leka med. Vissa dagar känner jag mig som 25 och vissa dagar som 45, men vad sjutton man lever bara en gång. Det är kul med alla människor i olka åldrar tycker jag
matte:wink:

F

F.d. 29763

Guest

Hej Småläningen, ursäkta men jag blir nästan lite f........t,, skulle det vara något fel att vi "gamlingar" runt 60 och ungdommar 40 och 15-19 kunna umgås tillsammans , när och om vi vill. Trots ålderskillnaden har vi säkert mycket att lära av varandra, jag tror det är bara här i Sverige man är så åldersfixerat. Har besökt många länder och aldrig sett den åldersfixering som vi har här, det är kanske darför vi har så mycket problem i vårt SVENSKA samhälle. Nej, nu är det dax för uppror !!!!. och blanda frisk från 0 - 90 om man känner för det.
Kristina 344 :p :cool:

F

F.d. 4879

Guest

Hoppas att det här inte spårar ur för det vore mycket synd, man kan faktiskt umgås på ett vuxet sätt både med barn och pensionärer bara man inte behandlar dom som barn och pensionärer. Jag/vi har fyra barn, en kille på 23, två tjejer på 20 och en tjej på 17. Inte fan har det varit lätt alla gånger att servera en frukost till tre sura döttrar, eller att åka på semester med tre sura döttrar. Att drabbas av tre döttrar som har mens.. Att få gå först upp på morgonen bara för att ha en ärlig chans att komma in på muggen. Och grabben då? Ja han har väl gillat läget ungefär och går på lärarhögskolan idag som matte och fysiklärare. Vad vill jag ha sagt med det här då? Visst är det lite knepigt att ha barn ibland men det blir inte värre än vad man gör det till och dom blir oftast som en själv och får samma värderingar (med plus och minuspoäng..) som sina föräldrar. Våra barn vill gärna vara med i bilen men vi tycker det är rätt skönt att få ett eget liv igen! Barn är inte barn, dom är ett grovämne till en bra och vuxen människa, glöm inte det.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Pröva på att ta kontakt med oss som är lite äldre, vi är som du ser öppna för kontakt för vi har ett gemensamt, intresset för att uppleva saker, lära nytt och må bra.
Vår livserfarenhet kan berika dig med intryck samtidigt som vi är nyfikna på din syn på saker och ting.
Själv har jag jobbat med IT i 43 år och har även som 65-åring valt att fortsätta ett tag till. Du anar inte vad kontakten med medarbetare i 25års åldern och uppåt har berikat mig med intryck, hållit mig igång, fått många skratt med "kan man se det så" osv.
Detta är inget försvarstal för oss äldre, vad jag vill säga är fixera inte på ålder eller yttre tecken, det är vad som finns mellan öronen som betyder något.

F

F.d. 518

Guest

Smålänning, att ha tonåringar som inte vill åka med, har inte med föräldrarnas ålder att göra! Eller hur?

Jag känner igen mig i Din beskrivning på ett sätt. Jag hade en förutfattad bild av att husbilsåkare är halvdöda. De har jag inte något gemensamt med.
Jag har insett att det är fel. Jag är 50. Eller 18?!!!! Nja 25, då! Och det är de flesta i klubben!

Ett tips. Läs runt här så förstår Du vad jag menar.

F

F.d. 1883

Guest

Är en Smålänning på lite drygt 40, min bäste vän i Husbilsklubben är 62! alltså nästan gammal nog att vara min far. Och anledningen till att jag bara nämner honom är för att jag inte deltagit i någon annan träff med klubben och därför inte lärt känna övriga medlemmar.
Livserfarenhet gratis är välldans bra!
(jag har en bra vän till på Husbilsklubben, Zubac! dock har vi bara konverserat via datorn!):yes:

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026

Hej smålänning.
Förstår precis hur du tänker, det är ju inte så kul att hamna med tonåringar där det bara är äldre personer. Det är ju inte oss vuxna detta handlar om utan barnen. Det är ju också så att man har barn vid 40-50 år och sedan flyttar de ut (hoppas jag). Så för att få med sig tonnåringarna måste det finnas jämnåriga ungdomar.
Det verkade som detta med ålder var lite känsligt.....
Hälsningar
Glädjen 50

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Jag förstår mycket väl hur du tänker och menar smålänning.
Vi, 65 och 62, har ofta våra barnbarn med oss, 11 och 14 år. Kanske vi kan överbrygga en generation, se mitt tidigare inlägg.
Artikeln i Husvagn & Camping har lett till en stor intresse och många nya intresserade och medlemmar. Tror därmed att det kommer fler i din ålder.
En sak till: när jag satte upp en kravspecifikation för min husbil var ett krav att min dotter och hennes familj skulle kunna utnyttja den. Hon och hennes make har just fyllt 40, inte medlemmar men du kanske möter dem med en bil med mitt medlemsnr.
:yes:

C

Clinton

Guest

Hej! här finnes ett par unga örebroare som ännu inte är medlemmar.
Men som funderar lika dant som ni. Varma hälsningar. hk å em

Gaiefaj

HBK Medlem
Kommun
Mockfjärd
HBK-Nr
394
Medlemskap
2025

Hej
Själv är jag 46 och gubben min 8 år äldre. Vi har två gemensamma tjejer på 14 och snart 13. Jag har vänninor i åldrarna 27 - 62 som jag umgås lika glatt med. Den fysiska åldern tycker jag är ganska ointressant - huvudsaken det finns något gemensamt intresse.
Alltå borde vi alla i klubben kunna träffas och ha trevligt - för här är väl alla intresserade av camping och husbilsliv!? :yes:

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej hopp

Vi är också *yngre* *S*..Jag är 38, min man 40, har en 14 årig son och en stor hund*LEO* en Tibetansk Mastiff. Är nya medlemmar sen förra veckan..och var ute på vår premiärtur i pingsthelgen..superkul. Vi bor i dalarna. Vore jättekul att veta om det finns fler i våran ålder men jag tycker det är lika kul med alla åldrar.Vi kankse ses på vägarna.

Hälsningar Fru *Pettsson* Lotta

Toppen